Hallo Bianca,
Gefeliciteerd met jullie zoon!
Helaas geen ervaring met de draagzak die je noemt, maar wel heel positieve ervaringen met de onze! Ook ons sprak het “dichtbije” van een draagzak erg aan, zo begon de hechting meteen, de hele dag door! Wij hadden een simpele stoffen heupdrager, omdat ook onze kinderen ongeveer 18 maanden waren; net iets te groot voor een buikdrager (kan denk ik ook wel) en een rugdrager geeft weer minder contact.
We hadden wel een buggy achter de hand (bij WK stond die in je hotel klaar als je dat wilde), maar hebben 'm bij de eerste niet gebruikt.
Bij de tweede hebben we 'm wel gebruikt, vooral voor de oudste, haha, die was toen 4. En om allerlei tassen aan te hangen ook erg praktisch…
Maar waar je wel rekening mee moet houden, is dat je in de zomer reist. Bij onze tweede reisden we in de zomer naar het zuiden van China. Het was af en toe zó heet dat we toch soms de buggy hebben gebruikt. Maar de heupdrager vond ik veel leuker! Het gewicht is goed te doen, bovendien kun je elkaar afwisselen.
Waar je ook rekening mee moet houden, is dat je kindje zelf het misschien te snel te dichtbij vindt. Of te beweeglijk is. Bij ons speelde dit verder niet.
Ik heb de heupdrager thuis ook nog gebruikt, tot ik het te onhandig vond met dikkere winterjassen. Mijn kinderen wilden er ook in huis wel in!
Groetjes,
Josien