Draagzak Boba Carrier.

  • Bianca

    Hallo,

    Wij hebben vorige week het bericht ontvangen dat wij in augustus onze zoon in China op mogen halen. Hij is op het moment van ophalen 18 maanden oud. Wij zijn dolblij! Nu zijn wij aan het nadenken of het handiger is om hem in een draagzak te vervoeren of een buggy. Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Boba Carrier draagzak? Draagt hij fijn? Vooral de verschillende draagmogelijkheden spreken ons aan en dat hij dan (letterlijk) dichtbij ons is. Of is een buggy toch prettiger?

    Groetjes, Bianca.

  • josien35

    Hallo Bianca,

    Gefeliciteerd met jullie zoon!

    Helaas geen ervaring met de draagzak die je noemt, maar wel heel positieve ervaringen met de onze! Ook ons sprak het “dichtbije” van een draagzak erg aan, zo begon de hechting meteen, de hele dag door! Wij hadden een simpele stoffen heupdrager, omdat ook onze kinderen ongeveer 18 maanden waren; net iets te groot voor een buikdrager (kan denk ik ook wel) en een rugdrager geeft weer minder contact.

    We hadden wel een buggy achter de hand (bij WK stond die in je hotel klaar als je dat wilde), maar hebben 'm bij de eerste niet gebruikt.

    Bij de tweede hebben we 'm wel gebruikt, vooral voor de oudste, haha, die was toen 4. En om allerlei tassen aan te hangen ook erg praktisch…

    Maar waar je wel rekening mee moet houden, is dat je in de zomer reist. Bij onze tweede reisden we in de zomer naar het zuiden van China. Het was af en toe zó heet dat we toch soms de buggy hebben gebruikt. Maar de heupdrager vond ik veel leuker! Het gewicht is goed te doen, bovendien kun je elkaar afwisselen.

    Waar je ook rekening mee moet houden, is dat je kindje zelf het misschien te snel te dichtbij vindt. Of te beweeglijk is. Bij ons speelde dit verder niet.

    Ik heb de heupdrager thuis ook nog gebruikt, tot ik het te onhandig vond met dikkere winterjassen. Mijn kinderen wilden er ook in huis wel in!

    Groetjes,

    Josien

  • jala

    Hoi, wij hebben voor de reis naar de tweede een boba gekocht.

    helemaal blij mee! Na hem in Nl voor de reis met zoon 1(toen 4) uitgeprobeerd

    te hebben zelfs een 2e gekocht, tot 20 kg is nl prima te doen op je rug.

    voor de hechting is het veel veiliger dan een buggy waar alle prikkels op

    je kindje afkomen en voor jezelf ook veel relaxter en praktischer.

    hij is gemakkelijk te gebruiken zonder hulp van anderen en klein op te vouwen.

    onze jongste kwam met 18 mnd en is nu 3,5, gebruik de boba nog steeds, zelfs als

    buikdrager.

    veel plezier in China!

  • Bianca

    Hallo Josien en Jala,

    Bedankt voor jullie reacties! Sorry, dat ik wat traag reageer maar ik had even geen computer bij de hand.

    Josien, wat voor een stoffen draagzak gebruikten jullie? Daar ben ik nieuwsgierig naar ;-)!

    En Jala, heb jij de draagzak eerst in een winkel kunnen zien/proberen? Ik zoek naar een winkel die de Boba Carrier in het assortiment heeft, maar ik vind alleen webshops. Ik zou het fijn vinden om deze te passen (ook voor mijn man) en te zien.

    Groetjes, Bianca.

  • jala

    Nee, voor zover ik weet zijn ze alleen via webshops

    te koop, was toen voor ons ook een gok.

    toen was bij de Prénatal alleen die babyborn te koop,

    maar die is zowel voor ouders als kind niet ergonomisch.

    iemand in je omgeving die er 1 heeft?

    boba is in elk geval wel heel verstelbaar en zo aan ouders en kind aan te passen.

    is ook heel gemakkelijk als je onderweg van dragende ouder

    wilt wisselen.

  • Bianca

    Dank je wel, Jala voor jouw reactie. Dan gaan wij er ook maar op gokken :-)!

  • jala

    Het is een gok, toch een flink bedrag, maar wij hebben er absoluut geen spijt van gehad!

    veel plezier ermee, en straks in China!

  • josien35

    Hoi Bianca,

    Sorry, maar dat helpt je niet verder: het was een Hipper babydraagzak van de website Beginnings, maar ik kan beide niet meer online vinden….

    Hij was van stof, dus klein om mee te nemen, maar wel met verstelbare banden, die je vast kon klikken. Heel simpel eigenlijk, gewoon alsof je je kind op je heup optilt, maar dan het gewicht wat beter verdeeld en wanneer nodig je handen even vrij.

    In China kun je 'm nu trouwens waarschijnlijk overal verkrijgen, haha! We kwamen namelijk een oud vrouwtje tegen dat heel geïnteresseerd om ons heen draaide en maar tegen ons aan bleef praten. Bleek het haar helemaal niet om ons en onze prachtige dochter te gaan, maar om het ontwerp van de drager….

    groetjes,

    Josien

  • amberr

    Hier veel goede ervaringen met draagzakken. Misschien een idee om een draagconsulent in te schakelen. Die komen voor een klein bedrag bij je thuis en je kunt meerdere modellen uittesten. Kijk op http://www.draagdoekconsulenten.nl/ voor consulenten bij jou in de buurt. Verder zijn er diverse bedrijven (webshops) die ook inloopochtenden hebben en dan kan je alles uitproberen. Kijk eens op de site van babybij.nl. Daar geven ze ook advies per mail.

    De boba is trouwens een ergonomische draagzak die goed bekend staat. Kijk even op de site tot welk gewicht je het kunt gebruiken (soms heeft een model meerdere types die ook geschikt zijn voor oudere kinderen. De draagzakken die ze bij oa prenatal en in gewone winkels verkopen (baby bjorn, stokke, chicco) zijn niet ergonomisch en zou ik niet aanschaffen. Je raakt ze ook aan de straatstenen niet meer kwijt (kijk maar eens op marktplaats). Een goede ergonomische draagzak kan je voor bijna hetzelfde geld weer verkopen.

    Ik zou overigens ook een (goedkope of 2e hands) buggy meenemen. Altijd handig om achter de hand te hebben als het dragen niet bevalt of je even wat anders wilt. Wel moet ik zeggen dat een buggy op de meeste plaatsen in China heel onhandig is! Slechte wegen, gaten in de weg of geen stoep. Dan is een drager ideaal en ook goed voor de hechting. Ik zou geen nieuwe of dure buggy meenemen omdat ze vaak beschadigen tijdens de reis.