au pair?

  • wimi wimi

    Heeft iemand ervaring met een goed/betrouwbaar au pair bureau?

    En zouden jullie aanbevelen om juist wel/niet een au pair vanuit land van herkomst van je kind te kiezen?

    Ben benieuwd naar jullie reacties, bedankt alvast!

    Wimi

  • Nannie

    Ik ben (lang geleden haha) au-pair geweest voor een geadopteerd kindje.

    Nu, zelf met adoptiezoon, vind ik het achteraf zo sneu voor dat kindje.

    Na een jaar intensief zorgen voor, met een kind wat aan me hechtte was ik in 1 keer ook weer helemaal weg.

    Op zich is 1 verzorger wel heel fijn, maar het in 1 huis slapen, eten, douchen enz lijkt me zo verwarrend.

    Maar goed… ik kan niet in jullie omstandigheden kijken natuurlijk.

  • Hema2013

    Waarom zou je kiezen voor een Au Pair?

    Wonen jullie in het buitenland?

    Ik weet niet of (gezien ook de vorige reactie) het kind je daar zo bij gebaat is…. qua hechting…

    Gaan jullie het kindje niet zelf opvoeden of is het meer voor een avondje uit?

    En deze au - pair woont dan ook in jullie huis?

    aan wie wil je dat het kindje zich gaat hechten?

    Zomaar wat vragen terug hoor ;-)

    Oei! Lastig..! .

    Succes!!

  • BG

    Wij hebben een paar jaar aupairs gehad en waren daar veel enthousiaster over dan het kdv. Met een aupair uit 2005 zijn we nog innig bevriend. Soms bevalt een aupair niet en dat heeft best de nodige impact. Wij zochten contact met aupairs via aupair world (website). Ik vond het enorm gezellig een aupair in huis. Nou zijn wij eigenlijk allemaal wel makkelijke typen en kunnen veel van elkaar hebben, dat scheelt. En ik ben nooit gevoelig geweest voor vooral mama's die vinden dat je zelf alleen maar voor je kindjes moet zorgen.

  • Nannie

    Hoi BG,

    Hoe deden jullie het dan met hechting / au-pair? Of kwam er pas een aupair in een latere fase?

    En hoe gingen jullie kinderen ermee om als een au-pair weer weg ging?

    dat je het zelf prettig vond kan ik me voorstellen, maar hoe werkte het met de kinderen en dan met name rondom hechting?

  • BG

    De aupairs kwamen toen de kids al wat langer bij ons waren. Ze begrepen goed dat de aupairs na een jaar weer weg gingen. Middels Skype bijv. Konden ze contact houden, naar Polen naar het huwelijk van de aupair, 1 aupair is in Ned blijven wonen en hebben we nog steeds contact mee. Met de veelvuldig wisselende contacten van het kdv hadden we veel meer moeite.