Afgekeurd en Adoptie

  • MarinaP

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag.

    Als je een adoptieprocedure wil starten of al midden in de procedure zit en jij of je partner wordt door het UWV volledig afgekeurd, is dat dan een belemmering voor de procedure?

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Ik vraag dit niet omdat het nu al aan de orde is, maar de kans zit er mogelijk wel in. Aangezien het een kostbare procedure is en ik ons voor een teleurstelling wil behoeden en daarnaast niet echt een duidelijk antwoord krijg van de Stichting adoptie voorzieningen en/of een bemiddelaar, stel ik de vraag hier.

    Groet Marina

  • Hema2013

    Hoi Marina,

    Lastig hè zulke vragen, maar wel goed dat je je vooraf verdiept in mogelijke scenario's.

    Ik heb er geen ervaring mee, zal ik direct maar zeggen.

    Wel denk ik dat het voor de St. Adoptie voorzieningen wat lastiger te zeggen is, want zij gaan niet direct over de bemiddelingen. Wel kan je op hun site de namen en adressen van vergunninghouders vinden. Daarbij heeft elk land heeft zijn eigen voorwaarden.

    Globaal staan deze op de site van de vergunninghouder, maar je kan ook zelf even met ze bellen..

    Vaak hebben ze wel een spreekuur of een mailadres waarop je je vraag kan stellen.

    Ik weet toevallig van China dat dat wel een land is, die volgens mij (ook van horen zeggen hoor), wel streng is qua gezondheid, maar met andere landen kan dat wel veel meer genuanceerder zijn.

    Een belrondje kan meer duidelijkheid geven, ook in wat niet kan en dan weet je al iets meer je potentiële mogelijkheden en onmogelijkheden mocht het zover komen.

    Heel veel succes, beterschap en wijsheid gewenst!

    Hartelijke groet!

  • Hannah