adoptie naast 2 eigen kinderen

  • isabel

    Sorry dat ik pas nu reageer maar ik was dus een tijdje in het buitenland

    Nou volgens mij kan het zeker in Zuid Amerika

    Ik hoop je voldoende geholpen te hebben

    Vriendelijke groet

    Isabel

  • Jasmijn

    Hoi,

    Het gaat er toch om dat een kindje bij ouders,broertjes en zusjes komt die van hem houden??

    Niet of die ouders al kinderen hebben, iemand die een kindje heeft gedopteerd mag toch ook nog een tweede adopteren?.

    Het gaat om de liefde die het kind krijgt niets anders!

    Niemand heeft meer of minder recht op een adoptiekindje, zij zijn er toch niet speciaal voor ouders die geen kinderen kunnen krijgen?

    Het kindje heeft Rechten..op een fijn gezin.

    Succes Esther!

  • Eugenie

    Ik ben het hier helemaal mee eens. Misschien dat mensen die geen kinderen mogen krijgen voorrang moeten krijgen maar dat Esther helemaal geen adoptiekindje zou mogen vind ik pure onzin.

  • Patricia

    Hoi,

    Ik ben moeder van 2 kinderen en eens op zoek gegaan naar info over adoptie. Mijn redenen om eventueel een adoptiekind te willen zijn puur idealistisch.

    Ik snap best dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen dit heel moeilijk vinden, maar om nu zo te reageren op iemand van: ga je weg, je pikt mijn plaats in, dat vind ik raar. Gaat het nou om het welzijn en geluk van een kind, of gaat het om je eigen verlangen naar een kind?

    Tuurlijk duurt het lang, die procedure, maar ik mag toch aannemen dat adoptie niet het alleenrecht is van mensen die ongewild kinderloos zijn.

    Patricia

  • Irene

    hoi Esther,

    ik had gereageerd naar jouw e-mailadres, maar kreeg een berichtje terug dat 't niet was aangekomen. Als je wilt, geef je e-mail-adres dan even door, dan stuur ik mijn reactie daar nog heen!

    groetjes,

    Irene

  • benco

    Nou Roos jij knalt het er lekker uit, wij hebben n.l. ook 2 boilogische dochters en willen ons gezin graag uirbreiden met een adoptie kindje. Heb je wel eens nagedacht wat een strijd het kan zijn om (voor ons) om zwanger te worden en dan nog 9 maanden te dragen?

    Groetjes benco

  • jeanne

    hoi ester,

    Wij hebben naast een geh. biologische kind een kind geadopteerd. Het betreft een nederlands adoptie kind. Dat kan dus ook. De wachttijd is niet alleen om administratieve redenen zo lang maar het geeft je ook de tijd om rustig na te denken over een adoptie.

    Het is geweldig en onze gevoelens voor beide kinderen is gelijk. Misschien komt er in de toekomst nog een derde kind bij. Ester en de rest van de familie veel geluk en succes in de toekomst.

  • monique

    Hallo, ik heb vannavond praktisch de zelfde oproep gedaan. Maar als ik zo de reacties bekijk heb je weinig reacties gekregen, alleen maar commentaar. Ik kan me een beetje voorstellen, want de stiefmoeder van mijn man kan ook geen kinderen krijgen. Ik kan me voorstellen dat mensen heel lang wachten op een gewenst kind. Maar ik neem niet aan dat mensen zoals jij en wij voorpikken op de wachtlijst omdat we al kinderen hebben. Wij hebben eventueel extra plek in ons hart en huis voor een kind wat een andere ouder moeilijker kan geven. Het gaat tenslotte om een kind wat liefde verdient.susan schreef:

    >

    > beste ester

    >

    >

    >

    > Ik vind dat mensen die al twee eigen kinderen hebben niet in

    > aanmerking moeten kunnen komen voor adoptie . Er zijn

    > namelijk

    > genoeg echtparen die geen kinderen kunnen krijgen. Laat die

    > op

    > deze manier ook een kans krijgen.

  • Gea

    Hoi Esther,

    Ik vind het hartstikke goed dat je adoptie overweegt! En het maakt niet uit of je zelf wel of niet al kinderen hebt. Ik vind het juist zo fijn dat ook jullie nadenken over wat er allemaal nog meer in de wereld gebeurt dan te kijken naar jullie “eigen gezinnetje”.

    Mijn man en ik zijn op dit moment zo'n 1,5 jaar bezig met een adoptie procedure voor een eerste kindje. Ja, het duurt allemaal lang, maar wij genieten ook nog erg van met z'n 2-en zijn. Ook al willen we dolgraag een kindje, we zijn blij met wat we hebben en absoluut niet afgunstig op andere mensen die misschien wel zwanger kunnen worden. Het is nou eenmaal zo. En adoptie is gewoon hartstikke leuk (het wachten is soms wat minder…)

    Ik ben het totaal niet eens met anderen die vinden dat mensen als jullie “een plek van een ander inpikken”. Deze mensen hebben blijkbaar nog veel te verwerken en kunnen niet gewoon blij zijn met dat adoptiekinderen in een goed gezin terecht komen. Welk gezin dan ook. Het gaat om het recht van het kind, DAT zou voorop moeten staan. Maar ja, dat vind ik, en wie ben ik…

    Hoe dan ook, ik wens jullie veel succes met het nemen van een beslissing!

    Groetjes,

    Gea

  • anouk

    Ik vind het niet uist dat deze mensen uitgeloten zouden worden van adoptie. er zijn meer dan genoeg adoptiekinderen om het maar even cru te zeggen. De wachttijd wordt eerder bepaald door de onderzoeken die eraaqn vooraf gaan en niet alleen door het feit dat er teveel mensen op de wachtlijst staan. Ik vind het heel hard om te zeggen dat mensen die zelf kinderen kunnen krijgen niet een kind mogen adopteren terwijl er wel een kind kan zijn dat hen nodig heeft. Hoe denk je dan over mensen die al 1 kind hebben geadopteerd. Mogen zij nog wle een keer adopteren of niet?

    Ik vind het heel dapper van mensen die al 2 eigen kinderen hebben dat zij toch de keuze maken voor adoptie want zij doen het naar mijn idee ook uit liefde voor een kind.angelique van gruythuysen schreef:

    >

    > Ik vindt het niet juist dat mensen die niet ongewild

    > kinderloos zijn kinderen

    > gaan adopteren zo maken ze de wachtlijst en tijd voor mensen

    > die ongewild

    > kinderloos zijn alleen maar langer. Er zijn ook veel landen

    > die mensen die

    > eigen kinderen hebben uitsluiten van adoptie.