Reageerbuisbaby's uit ziekenfonds!

• Jerusha

Ik ben het niet met je eens dat de jeugd nu veel meer weet dan wij vroeger. Integendeel, een groot deel van de jeugd vrijt al onveilig dus zonder condoom. In de meeste gevallen zullen ze de pil dan wel slikken, hoop je dan maar. Als die dan ook nog eens uit het ziekenfonds gaan, dan weten we wel waar dit op gaat uitdraaien. Een verhoging van abortussen want in NL kinderen ter adoptie doen dat gaat nu al moeizaam met kinderen van bv. junks.

Hopelijk is dit maar een heel zwart scenario maar dat de jeugd van tegenwoordig beter weet dan vroeger, nee ik denk het niet als ze al zoveel risico's lopen zonder condoom!!

• heidi

Ze zijn allemaal gek geworden daar in Den Haag achter hun mooie bureautjes en hun sjieke dure auto's met chauffeur en uitgebreide zakendiners, enz….

Of het nou gaat over tandartskosten of IVF, ons Nederland dat een van de rijkste landen is gaat ten onder aan een zootje ongeregeld.

En wij Nederlanders vinden het maar goed. We knoteren wel, maar doen eigenlijk niets.

Ik vind dat wij besodemieterd zijn bij de vorige verkiezingen.

Wij rijke mensen maken ons dus zorgen over het feit dat we de IVF niet meer vergoed krijgen, maar in principe kunnen we dat gewoon betalen, we zullen er geen boterham minder om eten. Maar de mensen die onder aan de sociale ladder staan, voor hun zijn deze beslissingen desastreus.

Je gelooft het toch bijna niet, de pil uit het zieken fondspakket…. en dan die ongewenste zwangerschappen die daarop volgen. Wat kost een abortus niet aan de gezondheidszorg, meer dan een paar doosjes van de pil.

Ik vind het maar niks allemaal, dus wat gaan we eraan doen????

Jerusha schreef:

>

> Ik ben het niet met je eens dat de jeugd nu veel meer weet

> dan wij vroeger. Integendeel, een groot deel van de jeugd

> vrijt al onveilig dus zonder condoom. In de meeste gevallen

> zullen ze de pil dan wel slikken, hoop je dan maar. Als die

> dan ook nog eens uit het ziekenfonds gaan, dan weten we wel

> waar dit op gaat uitdraaien. Een verhoging van abortussen

> want in NL kinderen ter adoptie doen dat gaat nu al moeizaam

> met kinderen van bv. junks.

> Hopelijk is dit maar een heel zwart scenario maar dat de

> jeugd van tegenwoordig beter weet dan vroeger, nee ik denk

> het niet als ze al zoveel risico's lopen zonder condoom!!

• cor

ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar om eerlijk gezegd te zijn, adoptie wordt ook niet vergoedt, dus waar trek je de grenzen?

• Annalies

“adoptie wordt ook niet vergoedt”

Die bewering is niet helemaal waar.

Het zilveren kruis (onderdeel van Achmes) vergoed ingeval van adoptie 1000 euro.

• w.pettinga@wolmail.nl

Die adoptie vergoeding krijg je dus niet in alle gevallen!!

Tineke

• cor

onze verzekering heeft niets uitgekeerd hoor, dus de adoptie hebben wij volledig zelf betaald, ik begrijp alleen wel, dat als je ivf zelf moet betalen en daarna ook bijv een adoptie, dat dit voor veel mensen niet is weggelegd, op financieel gebied dan

• Annalies

Daar ben ik ook bang voor dat adoptie straks alleen een optie wordt voor de beter gesitueerden. Is eigenlijk ook al een beetje zo want het wordt snel duurder.

1 ivf poging kost tussen de 2000 en 3000 euro. beetje afhankelijk van welke medicijnen gebruikt zijn en een adoptie kost gemiddeld zo'n 12000 euro. (beetje afhankelijk van verblijfsduur en reiskosten)

Dan heb ik de belasting teruggaaf nog niet meegerekend. Als ivf uit het ziektekosten pakket gaat is het wel mogelijk om belastingaftrek bijzondere ziektekosten te doen. Het bedrag is hoog genoeg om boven de drempel uit te komen.

Wij hebben adoptie gelukkig nog kunnen bekostigen al was ik best pissig op Wereldkinderen. Zij hebben namelijk een eigen inkomenseis waardoor wij niet voor China in aanmerking kwamen bij WK. We kwamen wel voor China en Taiwan in aanmerking bij Meiling. Aangezien ons eerste kind een aziatisch uiterlijk heeft willen wij dat ook graag voor onze tweede.

• Esther

Ik vind de enorme ophef over het feit dat de pil uit ziekenfonds verdwijnt wat overdreven.Tot je 21e wordt het nog steeds vergoed. Geen tienerzwangerschappen dus. Daarna mag je het zelf betalen. We hebben het dan over 30,- per half jaar. Op dit moment betaal ik al 6,75 aan eigen bijdrage. We hebben het dus over 23,25 per half jaar wat we nu extra moeten gaan betalen. Er zijn echt ergere dingen.

Condooms worden ook niet vergoed. Zeker tieners, die niet aan hun ouders durven te vragen of ze aan de pil mogen, gebruiken condooms. Deze zijn veel duurder dan de pil en deze worden ook gekocht. Het zal dus allemaal wel meevallen met de enorme toename van tienerzwangerschappen en abortussen.

En wat die IVF behandelingen betreft; ik had begrepen dat er nog maar een behandeling vergoed zou worden. Niet helemaal uit het ziekenfonds dus.Heb ik dat mis?