Ik heb het even gevraagd op het forum van Wereldkinderen.
Ik neem aan dat er wel een adoptie ouder uit Colombia of WK zelf reageert.
Wordt vervolgd.
Ja hoor,
Ongeveer twee jaar geleden waren wij +- 20.000 GULDEN let wel GULDEN kwijt voor onze adoptie uit Colombia.
Hierin zaten alle kosten voor zowel de procedure, advocaat, notaris, legalisaties, enz enz als de reis EN verblijfkosten aldaar.
Hoe dit bij WK is geregeld weet ik niet, wij hebben via HOGAR geadopteerd.
En als ik het er wel eens over heb met kenissen dan blijkt vaak dat mensen die via WK adopteren uiteindelijk meer geld “kwijt” zijn dan via Hogar. Maar via Wk heb je natuurlijk ook andere mogelijkheden tav diverse landen. Dus laat het alsjeblieft GEEN kewstie van geld worden !!!!!!!
gr Patrick
Die 8 weken geld voornamelijk voor de particuliere tehuizen.
Bij Hogar adopteer je via het ICBF, de kinderbescherming. Dit kan ook bij WK en ook dan is de verblijftijd korter.
Bij de part. tehuizen betaal je ook een gedeelte aan de tehuizen waarvan opvang voor de moeders wordt geregeld, medische kosten e.d worden betaald. Het blijft heel veel geld en je kunt je afvragen of en daadwerkelijk zoveel kosten meegemoeid zijn.
Maar het verschil zit em dus in adopteren via de kinderbescherming (hogar en WK-icbf) of via de particuliere tehuizen (WK)
Patrick
aha en is het dan ook zo dat je alleen via WK partuculiere huizen kinderen tussen 0 en 12 maand kan adopteren of kan dat ook bij Hogar of icbf WK
Patrick schreef:
>
> Die 8 weken geld voornamelijk voor de particuliere tehuizen.
> Bij Hogar adopteer je via het ICBF, de kinderbescherming. Dit
> kan ook bij WK en ook dan is de verblijftijd korter.
> Bij de part. tehuizen betaal je ook een gedeelte aan de
> tehuizen waarvan opvang voor de moeders wordt geregeld,
> medische kosten e.d worden betaald. Het blijft heel veel geld
> en je kunt je afvragen of en daadwerkelijk zoveel kosten
> meegemoeid zijn.
>
> Maar het verschil zit em dus in adopteren via de
> kinderbescherming (hogar en WK-icbf) of via de particuliere
> tehuizen (WK)
>
> Patrick
In ieder geval weet ik dat ICBF geen kosten in rekening brengt bij de adoptie organisaties. Zij hebben deze verplicht vanuit de overheid van Colombia. De lokale advocaat(en) van WK of Hoger zijn de geld verslindende personen. Zij regelen overigens ook de accommodaties in Colombia. Vaak weer familie, vrienden of andere relaties die een hotel, finca of iets dergelijks hebben. In de regel betaal je daar gewoon te veel voor. Voorbeeld:
1 dag taxi ca. 75 euro (info van WK), terwijl normaal gesproken 45 euro normaal is in een grote stad zoals Bogotá. In kleinere steden is dat vaak nog wat lager. Vraagt blijft wie ontvangt dat extra geld? En hoeveel strijken de advocaten op met het regelen van allerlei accommodaties?
Als ik de bedragen noem bij het ICBF die doorgaans betaalt worden voor adoptie, schrikken zij zich een hoedje.
Via de part, tehuizen is de kans op een kindje onder de 12 maanden groter inderdaad, maar ook dat is aan het veranderen, er komen steeds meer oudere kinderen via de tehuizen. Ook zijn ze nu bezig om de afstandsmoeders meer bedenktijd te geven, maw de kinderen worden ouder.
Bij het ICBF (zowel hogar als WK kijken ze naar de leeftijd van de adoptie ouders en is de leefijd van je kindje afhankelijk van de leeftijd van de ouder.
Ik dacht dat als de jongste ouder onder de 30 is dat je in aanmerking komt voor een kindje onder de 12 maanden.
Maar wat is er mis met een kindje van 14, 18 on 20 maanden???????
Patrick
Froukje schreef:
>
> aha en is het dan ook zo dat je alleen via WK partuculiere
> huizen kinderen tussen 0 en 12 maand kan adopteren of kan dat
> ook bij Hogar of icbf WK
>
> Patrick schreef:
> >
> > Die 8 weken geld voornamelijk voor de particuliere tehuizen.
> > Bij Hogar adopteer je via het ICBF, de kinderbescherming. Dit
> > kan ook bij WK en ook dan is de verblijftijd korter.
> > Bij de part. tehuizen betaal je ook een gedeelte aan de
> > tehuizen waarvan opvang voor de moeders wordt geregeld,
> > medische kosten e.d worden betaald. Het blijft heel veel geld
> > en je kunt je afvragen of en daadwerkelijk zoveel kosten
> > meegemoeid zijn.
> >
> > Maar het verschil zit em dus in adopteren via de
> > kinderbescherming (hogar en WK-icbf) of via de particuliere
> > tehuizen (WK)
> >
> > Patrick
ben ik het NIET mee eens. Ik vind de bedragen voor de advokaat in Colombia erg redelijk, het is een hoop werk, niet alleen tijdens je verblijf maar vaak ook daarvoor al. En wat betreft die accomodaties, je kunt dit ook zelf regelen. door op internet te zoeken of van andere adoptieouders informatie op te doen.
Wij hebben ook ons eigen verblijf geregeld en dat is uitstekend bevallen, gaan we de volgende keer zeker weer doen.
Ook de tolk, taxichaffeur ed hebben we zelf geregeld en de kosten vallen dan erg mee hoor. Tis even zoeken maar wel een leuk tijdverdrijf als je aan het wachten bent.
Maar volgens mij zijn de tarieven die WK hanteerd beduidend hoger dan die van Hogar.
Patrick
ton schreef:
>
> In ieder geval weet ik dat ICBF geen kosten in rekening
> brengt bij de adoptie organisaties. Zij hebben deze verplicht
> vanuit de overheid van Colombia. De lokale advocaat(en) van
> WK of Hoger zijn de geld verslindende personen. Zij regelen
> overigens ook de accommodaties in Colombia. Vaak weer
> familie, vrienden of andere relaties die een hotel, finca of
> iets dergelijks hebben. In de regel betaal je daar gewoon te
> veel voor. Voorbeeld:
>
> 1 dag taxi ca. 75 euro (info van WK), terwijl normaal
> gesproken 45 euro normaal is in een grote stad zoals Bogotá.
> In kleinere steden is dat vaak nog wat lager. Vraagt blijft
> wie ontvangt dat extra geld? En hoeveel strijken de advocaten
> op met het regelen van allerlei accommodaties?
>
> Als ik de bedragen noem bij het ICBF die doorgaans betaalt
> worden voor adoptie, schrikken zij zich een hoedje.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?