Hallo Froukje,
Ik vind zeker niet dat jij je hoeft te excuseren als je een jong kindje wilt.
Ik vind het alleen jammer dat er altijd van die verhalen te ronde gaan dat het per defenitie mis gaat met een ouder kindje. Nu lijkt een kindje van 5 mij ook niet de makkelijkste adoptie, maar gezien het feit dat jullie nog jong zijn kom je ook niet in aanmerking voor een kindje van 5 (lijkt mij).
Maar het is ook een vooroordeel dat een heel jong kindje geen problemen kan opleveren. Ik praat uit eigen ervaring. een baby van nog geen 4 maanden hoeft ook geen garantie te zijn hoor voor een probleemloze start.
Ook wij hebben met onze baby de nodige problemen gehad hoor, waar ik hier verder niet en publiek op wil ingaan.
Bij het ICBF komen de kinderen vaak uit een pleeggezin en hebben ze dus al een hechtingsproces meegemaakt. Dit komt de adoptie alleen maar ten goede. Een kind wat al 5 jaar in een thuis heeft gezeten en dus altijd voor zichzelf heeft moeten knokken zal het veel moeilijker hebben ineen gezinssituatie.
Nogmaals ieder mag natuurlijk zijn/haar ideeen hebben maar er zijn al zo veel vooroordelen dus laat je hier niet door misleiden.
PS als je echt een baby wilt waarom kies je dan niet voor China of misschien Zuid Afrika?
gr. Patrick
Froukje schreef:
>
> Jazekers , maar je moet wel doen wat jezelf ook fijn vindt
> ,daar plaatsen ze toch ook kinderen naar en tuurlijk elk mens
> heeft verschillende wensen.
>
> Oudere kinderen zijn ook welkom ,maar omdat wijzelf nog
> relatief jong zijn willen wij graag tot 2 jaar.
>
> Ook in het achterhoofd houdend dat kinderen die al ouder zijn
> veel meer bagage bij zich dragen qua verleden en zoiets hoefd
> dan niet te betekenen dat het goed gaat kennissen van ons
> hebben vlak na de adoptie van hun zoon van 5 jaar hem weer
> uit huis moeten plaatsen omdat het echt niet ging , dit
> jongetje had zijn hele leven in een weeshuis gewoond en was
> daar altijd de baas dit wou hij thuis ook doen ,maar dat gaat
> niet dus daar kan ik best wat huiverig voor zijn,
>
> Maar ik vindt niet dat ik mij hoef te exuseren omdat we een
> jonger kindje willen .