hogar colombia

• ton

Het ICBF regelt in principe alle papieren. De advocaat hoeft in principe alleen de papieren te controleren en een hantekening te zetten. Voorheen deed het ICBF dit zelf. Het ICBF is het eigenlijk ook niet echt eens dat er een advocaat tussen zit. Ik laat het even in het midden of dit nu wel of geen gewenste situatie is.

Ben het met je eens dat zelf regelen van accommodatie mogelijk is. Echter WK is daar helemaal niet zo blij mee. Dit bericht is dan ook niet meer als een ´note´ dat het wel de moeite waard is om de verschillen tussen Hogar en WK goed naast elkaar te leggen en dat ook in financiele zin.

• Annalies

Reactie Wereldkinderen wo 04 feb 2004, 22:39

De genoemde bedragen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.

Vriendelijke groeten, webmaster

• Mei

Tuurlijk is dat fijn, maar gaat het er niet vooral om dat kinderen een thuis krijgen ? En aangezien er vaak meer oudere kinderen wachten dan jongeren kinderen……

• Froukje

Jazekers , maar je moet wel doen wat jezelf ook fijn vindt ,daar plaatsen ze toch ook kinderen naar en tuurlijk elk mens heeft verschillende wensen.

Oudere kinderen zijn ook welkom ,maar omdat wijzelf nog relatief jong zijn willen wij graag tot 2 jaar.

Ook in het achterhoofd houdend dat kinderen die al ouder zijn veel meer bagage bij zich dragen qua verleden en zoiets hoefd dan niet te betekenen dat het goed gaat kennissen van ons hebben vlak na de adoptie van hun zoon van 5 jaar hem weer uit huis moeten plaatsen omdat het echt niet ging , dit jongetje had zijn hele leven in een weeshuis gewoond en was daar altijd de baas dit wou hij thuis ook doen ,maar dat gaat niet dus daar kan ik best wat huiverig voor zijn,

Maar ik vindt niet dat ik mij hoef te exuseren omdat we een jonger kindje willen .

een ieder zijn mening en eigen wensenn , want er zijn ook genoeg kleine kindjes die wachten op ouders

Froukje

• Patrick

Hallo Froukje,

Ik vind zeker niet dat jij je hoeft te excuseren als je een jong kindje wilt.

Ik vind het alleen jammer dat er altijd van die verhalen te ronde gaan dat het per defenitie mis gaat met een ouder kindje. Nu lijkt een kindje van 5 mij ook niet de makkelijkste adoptie, maar gezien het feit dat jullie nog jong zijn kom je ook niet in aanmerking voor een kindje van 5 (lijkt mij).

Maar het is ook een vooroordeel dat een heel jong kindje geen problemen kan opleveren. Ik praat uit eigen ervaring. een baby van nog geen 4 maanden hoeft ook geen garantie te zijn hoor voor een probleemloze start.

Ook wij hebben met onze baby de nodige problemen gehad hoor, waar ik hier verder niet en publiek op wil ingaan.

Bij het ICBF komen de kinderen vaak uit een pleeggezin en hebben ze dus al een hechtingsproces meegemaakt. Dit komt de adoptie alleen maar ten goede. Een kind wat al 5 jaar in een thuis heeft gezeten en dus altijd voor zichzelf heeft moeten knokken zal het veel moeilijker hebben ineen gezinssituatie.

Nogmaals ieder mag natuurlijk zijn/haar ideeen hebben maar er zijn al zo veel vooroordelen dus laat je hier niet door misleiden.

PS als je echt een baby wilt waarom kies je dan niet voor China of misschien Zuid Afrika?

gr. Patrick

Froukje schreef:

>

> Jazekers , maar je moet wel doen wat jezelf ook fijn vindt

> ,daar plaatsen ze toch ook kinderen naar en tuurlijk elk mens

> heeft verschillende wensen.

>

> Oudere kinderen zijn ook welkom ,maar omdat wijzelf nog

> relatief jong zijn willen wij graag tot 2 jaar.

>

> Ook in het achterhoofd houdend dat kinderen die al ouder zijn

> veel meer bagage bij zich dragen qua verleden en zoiets hoefd

> dan niet te betekenen dat het goed gaat kennissen van ons

> hebben vlak na de adoptie van hun zoon van 5 jaar hem weer

> uit huis moeten plaatsen omdat het echt niet ging , dit

> jongetje had zijn hele leven in een weeshuis gewoond en was

> daar altijd de baas dit wou hij thuis ook doen ,maar dat gaat

> niet dus daar kan ik best wat huiverig voor zijn,

>

> Maar ik vindt niet dat ik mij hoef te exuseren omdat we een

> jonger kindje willen .

>

> een ieder zijn mening en eigen wensenn , want er zijn ook

> genoeg kleine kindjes die wachten op ouders

>

> Froukje

• Patrick

Hallo Ton,

Dit ben ik helemaal met je eens.

Dat de advocaat alleen de papieren controleert en een handtekening zet weet ik niet, bij ons ging ze ook mee naar de notaris, vaak zijn ze ook aanwezig bij de overdracht bij het ICBF en dat kost ook de nodige tijd natuurlijk.

HEt zelf regelen van een accomodatie zou ik echt aanbevelen als dat mogelijk is. Hier kun je veel geld op besparen, tja dat WK daar niet zo blij mee is zegt misschien wat over WK.

En de kosten zijn nou eenmaal een stuk hoger bij WK. En als je via het ICBF adopteerd dan ben je inderdaad heel wat goedkoper uit via Hogar.

Patrick

ton schreef:

>

> Het ICBF regelt in principe alle papieren. De advocaat hoeft

> in principe alleen de papieren te controleren en een

> hantekening te zetten. Voorheen deed het ICBF dit zelf. Het

> ICBF is het eigenlijk ook niet echt eens dat er een advocaat

> tussen zit. Ik laat het even in het midden of dit nu wel of

> geen gewenste situatie is.

>

> Ben het met je eens dat zelf regelen van accommodatie

> mogelijk is. Echter WK is daar helemaal niet zo blij mee. Dit

> bericht is dan ook niet meer als een ´note´ dat het wel de

> moeite waard is om de verschillen tussen Hogar en WK goed

> naast elkaar te leggen en dat ook in financiele zin.

• Sandy B

Ook uit Taiwan (via Meiling) komen heel jonge kindjes.

Misschien is dit land wat voor jullie.

Zie voor eisen www.meiling.nl

• Berry

Daarbij is het wel belangrijk dat je in Colombia in een prettige omgeving zit. Je moet je daar tenslotte wel een paar weken kunnen vermaken. Temeer het niet echt een land is waarin je je vrij kunt bewegen. Een verblijf met diverse voorzieningen is daarbij wel wenselijk. En vergeet niet, verblijfskosten zijn ook aftrekbaar dus dat moet je wel meenemen in je prijsvergelijking.

• Anoek

Dag Berry,

Hoe zo kun je je daar niet echt vrij bewegen??

Anoek

• Berry

Het is natuurlijk afhankelijk van waar je zit in Colombia. Zelf zaten wij in Quibdo (2 dagen) en daar mochten wij van het ICBF (kinderbescherming) het hotel niet uit. De rest van de tijd zaten we in Medellin en van het ICBF mochten wij (oktober 2002) onder geen beding de stad uit. Binnen de stad zelf konden we wel ergens heen maar altijd onder begeleiding van een taxichauffeur of de contactpersoon van de advocate. Dit had alles te maken met veiligheid en de angst van het ICBF dat adoptieouders iets wordt aangedaan. Derhalve is het prettig om een goede accommodatie te boeken. Daarbij is het eveneens van belang dat deze accommodatie in een goede wijk ligt. En op antwoord van je vraag; je kunt je niet onbeperkt vrij bewegen. Daarmee zeg ik niet dat je niet naar Colombia moet gaan omdat het te gevaarlijk zou zijn. Dat bepaal je nl zelf in de dingen die je doet. Neem je de adviezen in acht, dan is er helemaal niets aan de hand.