Respectvol

• mamawannabe

Dag Evelien,

Na jouw uitleg kan ik me voorstellen hoe jij omgaat met dit soort woorden. Ik heb zelf nog geen kinderen dus heb daar ook geen ervaring mee. De adoptieprocedure die wij nu doorlopen bespreek ik ook alleen met mensen in mijn nabij omgeving die ik uitleg geef over bepaalde termen die niet zo veel zeggend zijn, zoals vergunninghouder. Iedereen heeft z'n eigen ervaringen en gaat daarom op z'n eigen manier met bepaalde zaken om. Ik vond het alleen niet eerlijk om mensen af te rekenen op een bepaald woord dat zij gebruiken omdat een ander een bepaalde link legt. Natuurlijk mag Peter kenbaar maken ergens problemen mee te hebben maar dat kan ook op een andere manier zonder een ander direct te veroordelen. Naar mijn mening is dit een forum waarbij iedereen elkaar met respect behandelt en ook de adoptieprocedure dus kan ik het me voorstellen dat bij sommigen zo'n veroordeling in het verkeerde keelschat schiet. Ook ik vind het niet prettig om door het gebruik van slechts één woord tot ‘slechte ouder’ (kort omschreven, zie laatste bericht van Peter) veroordeeld te worden. Maar zoals je nu ziet kunnen onenigheden over het gebruik van een woord ook met respect besproken worden.

Bedankt voor je uitleg.

Groetjes

Mamawannabe

• Peter

Resumé,

Graag wil ik iedereen bedanken die op

mijn opmerking reageerde.

Mijn bijzondere aandacht trokken de

bijdragen van Evelien, Hanneke en in mindere

mate ook Esther, die er allen blijk van gaven

in ieder geval het verhaal goed gelezen te

hebben en over deze materie zinvol na te

denken.

Saillant detail, was de reactie van Claudia

die er in alle arrogantie als hogeropgeleide

blijk van geeft toch wereldvreemd te zijn, o.a.

door het fenomeen kroeg associëren met

gemeengoed van laagopgeleiden. Met name

studenten -vooral zij die aan de Sorbonne

studeerden -zullen wel beter weten.

Nou dat was het dan voor deze keer,

nogmaals mijn dank. Het is voor mij nu

nog beter mogelijk voor onszelf te

concluderen.

Het gaat u allen goed met de adoptie-

procedures.

Gegroet,

Peter

• kim

Peter,

waarvoor laat je niet iedereen in zijn waarde, is het niet misselijk om op deze wiijze, Claudia nog een trap na te geven, jij had het toch over waarde en normen, dan moet jij toch beter weten, groetjes Kim

• Laura

Peter,

hou op aub. Dit lijkt nergens op. Zeker niet als de titel “respectvol” luidt.

Laura

• Annalies

Peter,

Ik zou eens proberen iets minder rigide te reageren.

Probeer eens met je tijd mee te gaan en niet gelijk te denken dat vroeger alles altijd beter was.

Claudia associeert de kroeg helemaal niet met lager opgeleiden. ik ben 40 en lager opgeleid en had het woord vergunninghouder ook nog nooit gehoord i.v.m. kroegbazen. Ik ben geen kroegbezoeker, dus Peter, je begrijpt vast wel wat ik nu wil suggereren.

• Hanneke

Misschien moet de discussie gaan over de zorgen die Peter uitspreekt over normen & waarden, ook mbt adoptie; en niet dat oeverloze gezever over kroegbazen & vergunninghouders; dat leidt immers nergens toe. Wellicht had Peter beter een ander voorbeeld kunnen nemen omdat nu blijkt dat veel mensen zich hier zo in vastbijten. Terwijl het onderwerp opzichzelf een heel interessante is.

groetjes

Hanneke…

• KorTai

Een discussie over normen en waarden, daar is vast wel een beter forum voor.

Dit vind ik geen onderwerp voor een adoptie forum.

Wel de discussie over vergunninghouders. al slaat de vergelijking met kroegbazen nergens op volgens mij.

• rebekka...

pfff mee eens… een woord is maar een woord….

Je moet eens weten hoe we ons pleegkind af en toe noemen… “ons huur kind”

En we houden netzoveel van hem als van onze bio-kinderen…. alleen is hij “rijker” hoe we dat ook naar hem benoemen, want hij heeft 2 moeders die zielsveel van hem houden… en dat in combi met het “huur-kind” waar mensen ook over kunnen vallen, vind ik het helemaal niet zo respectloos…

Was ff een klein voorbeeldje… Zulken woorden zeggen niets over de kwaliteit van het opvoeden….

• Evelien

Hallo Rebekka,

De naam “huurkind” komt bij onaangenaam over, een dergelijke benaming zou betekenen dat ik een “koopkind” heb. Ik moet er niet aan denken om mijn kind zo te noemen! Voor jou heeft een dergelijke naam geen betekenis, voor mij heeft het een negatieve lading. Ik vraag me af hoe jullie pleegkind later op deze benaming terug zal kijken.

Groetjes, Evelien