Dag Evelien,
Na jouw uitleg kan ik me voorstellen hoe jij omgaat met dit soort woorden. Ik heb zelf nog geen kinderen dus heb daar ook geen ervaring mee. De adoptieprocedure die wij nu doorlopen bespreek ik ook alleen met mensen in mijn nabij omgeving die ik uitleg geef over bepaalde termen die niet zo veel zeggend zijn, zoals vergunninghouder. Iedereen heeft z'n eigen ervaringen en gaat daarom op z'n eigen manier met bepaalde zaken om. Ik vond het alleen niet eerlijk om mensen af te rekenen op een bepaald woord dat zij gebruiken omdat een ander een bepaalde link legt. Natuurlijk mag Peter kenbaar maken ergens problemen mee te hebben maar dat kan ook op een andere manier zonder een ander direct te veroordelen. Naar mijn mening is dit een forum waarbij iedereen elkaar met respect behandelt en ook de adoptieprocedure dus kan ik het me voorstellen dat bij sommigen zo'n veroordeling in het verkeerde keelschat schiet. Ook ik vind het niet prettig om door het gebruik van slechts één woord tot ‘slechte ouder’ (kort omschreven, zie laatste bericht van Peter) veroordeeld te worden. Maar zoals je nu ziet kunnen onenigheden over het gebruik van een woord ook met respect besproken worden.
Bedankt voor je uitleg.
Groetjes
Mamawannabe