Het klopt dat inderdaad helaas niet iedereen de mogelijkheid krijgt om een kindje met een sn te adoptereen. Veel geschikte ouders vallen af door de soms ronduit idiote eisen uit de landen van herkomst. Ik vind dat verdrietig voor de ouders en heel jammer voor de kinderen. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden ook heel veel ouders die klagen over de lange wachttijden staan alleen voor een gezond jong kindje open. Ik vind dat die ouders niet moeten zeuren als andere ouders meerdere kinderen adopteren terwijl zij wel open staan voor een kindje met een sn. In de grote gezinnen met adoptiekinderen zijn vaak kinderen met een sn geadopteerd. Wat ik aan wilde geven met dat wij maar een paar maanden hoefden te wachten is dat er op de betreffende wachtlijst hoogst waarschijnlijk geen andere ouders open stonden voor een kindje in de leeftijd van ons kindje met de betreffende sn. Wij hebben geen voorrang of zo gekregen. En zo geldt dat voor meer ouders die heel snel een kindje krijgen voor gesteld. Als je voldoet aan de eisen voor China, kun je meer dan 3 jaar wachten of een prachtig kindje adopteren dat je misschien al binnen een half jaar in je gezin mag opnemen. En ik vind het (om weer terug te komen op het onderwerp) helemaal prima als mensen dan 4,5,6,7 kinderen adopteren. Lijkt me super gezellig ook voor het kind om in zo'n groot gezin op te groeien. Kom zelf uit een groot, hecht gezin en vindt nog steeds dat ik daar erg mee heb geboft.Daan schreef:
>
> Inderdaad BG, dit zegt genoeg….. dit zegt in ieder geval
> dat het systeem niet klopt! Het kan toch niet zo zijn dat de
> een jaren moet wachten en een ander maar enkele maanden.
> Ik heb in eerdere topics begrepen dat dit mede volgens jou
> ligt aan het feit dat jullie voor meer openstaan (eerste
> adoptie of tweede,ouder kindje, sn etc) maar ik kan je zeggen
> dat dit niet altijd het geval is.
>
> Groetjes
>
> BG schreef:
> >
> > Tja wij hebben maar 2 maanden op de wachtlijst hoeven te
> > staan voor ons derde kindje (ouder dan 36 maanden met een
> > sn). Zo wil ik ook nog wel een derde en een vierde kindje