adoptie uit Rusland

  • metameulenbelt

    Van deze ben ik lid geweest:

    http://groups.yahoo.com/group/Ind_Russian_Adopt/

    En deze vond ik ook nog:

    http://groups.yahoo.com/group/Indy_Russian_Adopt/

    Succes!

    Meta

  • Katja

    Hoi Olga,

    onze situatie is ongeveer dezelfde: ik ben ook Russisch, met 2x paspoorten, mijn man is een Nederlander,

    denken eraan om een kindje uit Rusland te adopteren, alleen nog niets begonnen.

    dus ik wou vragen, hoe ver je bent met het verzamelen van informatie? het is inderdaad helemaal niets te vinden op internet.

    waarschijnlijk omdat er geen (meer?) Nederlandse vergunninghouder-bemiddelaar in Rusland is?!

    als je wat meer weet, hoor ik het heel graag smiling smiley

    Katja

  • Katja

    Hoi Olga,

    onze situatie is ongeveer dezelfde: ik ben ook Russisch, met 2x paspoorten, mijn man is een Nederlander,

    denken eraan om een kindje uit Rusland te adopteren, alleen nog niets begonnen.

    dus ik wou vragen, hoe ver je bent met het verzamelen van informatie? het is inderdaad helemaal niets te vinden op internet.

    waarschijnlijk omdat er geen (meer?) Nederlandse vergunninghouder-bemiddelaar in Rusland is?! ik vraag me af of het wel te doen is, een kindje uit Rusland te adopteren?!

    als je wat meer weet, hoor ik het heel graag smiling smiley

    Katja

  • c.m.

    Hallo,

    Via k&t is er een mogelijkheid geweest om een rusische kindje te adopteren maar dit kanaal is volgens mij helemaal gesloten. Misschien een telefoontje wagen naar k&t. Wij doen onze procedure via Duitsland en daar is Rusland het grootste adoptie kanaal waar jaarlijks de meeste kindjes vandaan komen. Wie weet via een zelfdoen procedure informeren bij rusische kindertehuizen.

    Sterkte ermee.

    Groetjes Claudia

  • fvberkel@planet.nl

    Beste Olga,

    Zou ik je een prive emailtje mogen sturen?

    Zelf kom ik er niet uit met informatie verzamelen.

    Alvast bedankt,

    Katja

  • Loes

    Hallo CM,

    Wonen jullie toevallig in Duitsland?

    Wij wonen in D. en moeten voor de Nederlandse procedure terug naar Nederland en zijn nu aan het bekijken of we via Duitsland kunnen adopteren. We weten hier niet precies hoe en waar te beginnen. Heb jij ervaring met de procedure in Duitsland?

    groeten

    Loes

  • c.m

    Hallo Loes,

    Het klopt wij wonen in Duitsland en hebben de procedure hier ook gevold.

    Maill mij mij prive met je vragen.

    Groetjes Claudia

    c.m.dissel@gmail.com

  • c.m

    Hallo Loes,

    Nog eventjes een aanvulling op je vraag hoe de procedure gaat in Duitsland wil je er wel alles over vertellen hoor. Wij hebben sinds 3 weken een voorstel gekregen via een duitse vergunninghouders. Het voortraject gaat anders…

    Maar als je mij prive emialt hoor je het wel kan jou emial adres niet vinden.

    Groetjes Claudia

  • loes

    Hoi Claudia,

    Wat goed, gefeliciteerd met jullie voorstel, zeker een spannende tijd voor jullie.

    Ik zou graag meer weten over het voortraject. We hebben al wel wat op het internet gevonden, maar qua ervaringen zeker van Nederlanders niet zo veel.

    Mijn mailadres is lotje_a@hotmail.com. Ik kan jouw mailadres niet zien en kan je niet direct mailen.

    Ik hoor graag van je.

    groeten

    Loes

  • steven

    Hallo,

    Wij zijn koppel die ook graag kindje willen adopteren uit Rusland.

    Is het mogelijk om een kindje te laten adopteren door mijn russische familie in Rusland en het nadien over te brengen naar

    Nederland? Dit omdat binnenlandse adoptie veel sneller en efficienter gaat. Misschien dat adoptie nadien tussen familieleden sneller gaat? Het is maar een idee….

    Groetjes Steven