adoptie uit Rusland

  • *Marjo*

    Nee, dat kan niet. Er zijn geen legale kortere wegen mogelijk.

  • antoon2@msn.com

    Hallo Allemaal,

    Ook mijn vrouw (Russische) en ik (Nederlander) willen graag een adoptie vanuit Rusland starten.

    Kunnen jullie me vertellen hoe de procedures op dit moment kunnen worden uitgevoerd en wat de huidige resultaten zijn?

    Ook voor de methode via Duitsland……

    Je mogen ook mailen naar ons mail adres antoon2@msn.com

    Victoria en Antoon.

  • Vladimir

    Hallo alle!

    Wir sind mit Frau die Russen, sprechen Deutsch, Englisch und Spanisch.

    Hollaendische Sprache verstehen wir nur schriftlich.

    Wir arbeiten 3 Jahre lang als Vermittler fuer Adoption in Russland. Insgesamt haben wir 7 Jahre ERfahrung im Gebiet der Adoption.

    Wir koennten allen Familien aus NL helfen, falls die Ehegatten beide Niedelaendische Buerger sind. (spielt dabei keine Rolle, welche Nation, wesentlich ist nur Buergerschaft).

    Und die Adoption wird durch NL-Vermittlungsstelle verwirklicht sei.

    We are Russian, we speak German? English and Spanish. Wej verstaan Hollandik taal nuur in schreiben.

    We've been workinfg for 3 years as facilitators in the sphere of international adoption in Russia. (and 4 years more as interpreters for adoptive parents).

    We can help all families from Netherlands who have Netherlands citizenship (even if you are native Russian, etc) and who adopt through Netherlands authorities.

    email: voljand@yandex.ru

    cellphone: 007 902 769 7132 (time difference + 7 hours)

    Vladimir, Olga

  • Bart

    Hoi Steve,

    Ben je al verder gekomen met de adoptie uit Rusland?

    Zo ja wil je me dan mailen?

    b_kors@hotmail.com

    Wij zijn namelijk ook hiermee bezig.

    Groet Bart.

  • loes

    Hoi Allemaal,

    Dit klopt toch niet?? Je kan in Nederland toch alleen adopteren via de bekende vergunninghouders. Zelfs in een zelfdoe procedure moet je 1 van hun betrekken.

  • amber

    Voor zover ik weet zijn er op dit moment in Nederland geen mogelijkheden voor adoptie vanuit Rusland. In adoptieland zijn maar 2 mogelijkheden volledige of deelbemiddeling via een vergunninghouder. In het verleden heeft Kind en Toekomst Rusland in het pakket gehad maar dat kanaal is gesloten. Voor zover ik weet omdat Rusland geen controleerbaar en betrouwbaar kanaal was met zeer langdurige en moeilijke procedures.

    Voor zover ik weet wordt aan (mede vanwege de problemen in het verleden) deelbemiddeling ook niet meer meegewerkt vanuit Justitie en de vergunninghouders. Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met vergunninghouders om actuele informatie te krijgen. Ga geen adoptie vanuit andere landen vergelijken aangezien je in Nederland de Nederlandse procedure moet volgen. Adoptie via de duitse procedure is alleen mogelijk als je ook in Duitsland (langdurig) gaat wonen en onder de Duitse wet- en regelgeving valt!

    Pas op met informatie op internet die vanuit het buitenland afkomstig is. Dit is lang niet altijd betrouwbaar, je weet niet of men kennis heeft van de Nederlandse procedures en er kan zelfs sprake zijn van illegale praktijken. Haal je informatie uit betrouwbare bronnen zoals justitie of vergunninghouders. Adopteren via familieleden in het adoptieland is naar mijn weten niet mogelijk en zelfs illegaal.

  • Kabee

    Goedemiddag allen,

    Dit is een discussie uit 2009, maar ik vroeg mij af of vwb adoptie uit Rusland iemand weet of dit inmiddels weer e.e.a. ter sprake is gekomen bij de NL staat of vergunninghouders? Ik las in het jaarverslag van 2 jaar geleden van de NAS dat ze met contactontwikkeling daar bezig waren, maar in het verlag van afgelopen jaar stond dat ze zich volledig op Haiti gericht hadden. Staat het in de ijskast of bleek het onmogelijk?

    Amerika mag geen Russische kinderen meer adopteren (waar afgelopen jaar ruim 900 kinderen geadopteerd werden en de jaren daarvoor zelfs getallen als 3000-4000 per jaar). Daarnaast mogen alleenstaanden ook niet meer adopteren uit de vrees dat het kind homosexuelen terecht komt. Dit was ook een grote groep.

    Aangezien de instroom van (sociale) wezen rond de 11.000 per jaar ligt lijkt het mij onmogelijk die allemaal in eigen land te plaatsen, met als gevolg?

    Wij zijn nog met de beginprocedure bezig en hebben het derhalve ook over landkeuze. Ik wil dit met de NAS en K&T gaan overleggen, waarom ze gestopt zijn onder andere. Als het echt niet mogelijk is stop ik er mee om mij er in te verdiepen.

    Zijn er ook anderen die zich hier mee bezig houden?

  • Rob

    Adoptie van een Russisch kind volgens het Haags Adoptieverdrag is voor Nederlandse ingezetenen niet mogelijk, want Rusland heeft het verdrag niet geratificeerd. Adoptie van een bekend buitenlands kind, een familielid bijvoorbeeld, is voor mensen die in Nederland wonen, nooit mogelijk. Ook is het feitelijk onmogelijk om een pleegkind vanuit een niet-EU-land naar Nederland te halen. Voor meer info, zie de website adoptant.nl.

  • Sabine

    Hallo Contact (asngweh@gmail.com) als u geïnteresseerd bent in adoptie

    van kinderen, heeft mijn man en ik hier privé aangenomen

    Samantha

  • Sabine

    Hallo Contact (asngweh@gmail.com) als u geïnteresseerd bent in adoptie

    van kinderen, heeft mijn man en ik hier privé aangenomen

    Samantha