Wij hebben in dezelfde situatie gezeten en zowel Wereldkinderen als Kind en Toekomst zeiden niets voor ons te kunnen doen omdat ik anti-depressiva slikte. Ik had toen nog niet eens gezegd hoelang ik nam, of ik het nog slikte, waarvoor precies. Het schijnt dat er deze periodes extra nadruk op de psychische gezondheid wordt gelegd (gehoord van St Adoptievoorzieningen)en dat de bemiddelingsbureau's de krenten uit de pap willen hebben maw: de ‘gezondste’ ouders.
Je mag er natuurlijk eerlijk over zijn en het feit dat jullie hulp hebben gezocht, wil heel wat zeggen. Jammer genoeg kijken de (meeste) bureau's daar niet naar en zien dat je op papier moeilijk te bemiddelen bent en leggen je opzij.
Mijn huisarts heeft tegen mij gezegd dat ik het niet moest vermelden bij een intake omdat hij het belachelijk vindt wat de eisen zijn van de landen. Hij zei dat hij weet dat ik bijvoorbeeld geen alcoholist ben of een fout verleden heb maar dat ik perfect in staat ben om een kind op te voeden. Hij zei dat de landen en de bureau's op papier zien dat je iets hebt geslikt en daaruit conclusies trekken. Dat vindt hij niet kloppen en vindt het geen manier om mensen te beoordelen. Zeker niet als je al door een keuring van een kinderbescherming heen bent.
Wij zijn nu met de zelfdoenprocedure begonnen en hebben ons daarvoor ingeschreven bij de NAS. En tot nu toen zijn we heel erg tevreden over deze organisatie. Ze geven je het idee dat ze een kans voor je zien en het gaan proberen ipv meteen het bijltje erbij neer te leggen….
Ik zag dat jullie het wel willen vermelden maar denk dat aub nog goed over na…..bel (anoniem) met de bemiddelingsorganisaties en leg jullie situatie voor.