Heeft iemand ervaring met een buggy in China?
Wij gaan over 5 weken onze dochter van 1,5 jr ophalen. Onze zoon van 3 gaat mee, en hij zit ook nog in een buggy. Eig was ons plan om in China een buggy voor onze dochter te kopen. Of is dat niet handig?
Bij ons kon het prima (reisgenoten hebben er een gekocht) maar wij hebben voor onze dochter geen buggy meegenomen maar een rugdrager; handen vrij (voor de andere kids), heel dicht tegen je aan maar je nog niet aan hoeven kijken en o zo makkelijk met al die hoge stoepen, treden/ongelijk wegdek en oversteken van drukke straten.
Als je een goede hebt/leent draagt het hardstikke comfortabel en wij waren écht een stuk mobieler als de mede-reizigers met buggy… misschien ook een overweging?
Ja zo zit ik ook.. Onze dochter is ook anderhalf en bijna 10 kilo….
En als je in de zomer gaat lijkt het me ook ontzettend warm op die manier..
Ik denk dat we naast de gewone kinderwagen gewoon een goede niet zo dure buggy kopen (koelstra simba) en daar ene tas omheen kopen voor het vliegtuig.. Dan houden we die buggy voor de komende vakanties……
Gebruik van een buik-of rugdrager heeft te maken met het aantal kilo's niet met leeftijd.
Vrienden hadden een kindje van 2, was ze maar 9 kilo, kon er prima in.
Ik heb gehoord dat je in China lang niet overal makkelijk terecht kunt met een buggy.
Toch koop ik er daar wel 1, ons kindje is namelijk 3,5 en 12 kilo, daar ga ik niet meer mee lopen zeulen.
Als je een buggy meeneemt, mag je, al pak je hem nog zo goed in, blij zijn als hij niet kapot is, ze gooien er echt mee op de luchthaven.
Zit je kind er eenmaal in dan mag de buggy mee tot aan de gate.
Ik heb thuis een prima buggy maar die ga ik dus echt niet meenemen.
In China koop je voor minder dan 20 euro een prima ding.
Ja, zo denk ik er ook over sprokkeltje, En als hij wel stuk gaat, of beschadigd dan zien we dat wel.. Maar dan hebben we de goede gewoon thuis staan. En helemaal kapot zal ook wel meevallen.. Met de koffers is dat ook zo wordt ook mee gesmeten.. Ook gewone bestemmingen (spanje, portugal) zie je dat gebeuren en daar nemen de ouders ook gewoon hun eigen buggy mee…En die doet het dan ook nog gewoon.. Ook als die op de band “gesmeten” is..
Je hebt ook rugdragers voor kindjes tot 28 kg., bijv. deze http://www.ikbenmama.nl/patapum-peuter-zwart-p-1126.html
Wij hebben deze vorig jaar tijdens de vakantie regelmatig gebruikt voor onze dochter van toen 2,5 jaar oud en 14 kg. Vooral in steden of als we ergens een wandeling gingen maken over heuvelachtig terrein hebben we hier veel plezier van gehad. We lieten haar eerst steeds zelf lopen en als dat niet meer ging mocht ze in de rugdrager. Dit was makkelijk een uur vol te houden en als je met z'n 2en bent kun je ook nog afwisselen.
Ze zit er nu nog af en toe wel in als we naar een braderie, pretpark of het bos gaan. Wij vinden het vaak handiger om deze in de tas mee te nemen als de hele tijd met een buggy te sjouwen waar ze de helft van de tijd niet inzit. Misschien ook een optie voor jullie? Hij is er overigens ook voor baby's.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?