bugaboo mee op reis

• trotse moeder

Hoi F,

Wij hadden voor onze twee dames een dubbele buggy mee onze oudste was net vier en 12 kilo en onze jongste was 1 en 10 kilo. Totaal geen problemen gehad met ons verplaatsen in China af en toe til je hem even samen op en de voordelen waren enorm. De meiden voelden zich niet achtergesteld omdat de een wel in de buggy mocht en de ander niet, ze hadden enorm veel lol met elkaar veel kiekeboe spelletjes en grapjes vanaf het begin, het is een spannende reis en ze voelen zich veilig in de buggy het houdt mensen beetje op afstand, 1 van ons had de handen vrij en kon zo makkelijk even wat anders doen, ze vielen allebei 's middags heerlijk in slaap en dan konden wij heerlijk even koffie drinken of iets anders. Tuurlijk bijvoorbeeld verbodenstad of zomerpaleis is af en toe inproviseren maar ze hebben het allemaal behoorlijk rolstoel proef gemaakt in Beijing. Hoop dat je er wat aan hebt. Het is natuurlijk heel fijn om je kind in een buik of rugdrager te doen maar allebei onze meiden waren er echt niet aan toe om zoveel lichaamscontact te hebben.

Wij reizen veel met het vliegtuig en af en toe is de buggy beetje gehavend maar neem sterk tape mee en er zijn altijd heel veel handige chinese mannetjes die zo weer alles in elkaar draaien.

Hopelijk heb je wat aan deze ervaring.

Vriendelijke groeten, Trotse moeder van twee sn meiden en wachtend op een derde voorstel uit China

• Marlize

Oke, ik heb alleen ervaring met een buikdrager want onze kinderen waren hele kleine babytjes toen we ze kregen.

Rugdragers zijn er inderdaad voor wat meer kilo's.

Deze keer ga ik alleen op reis en ik ga echt niet met een kindje van 12 - inmiddels misschien 13 of 14 kilo - op mijn rug lopen, dat redt ik gewoon niet.

Als we het nog af konden wisselen, mijn man en ik dan was het een goed idee.

Maar bedankt voor de tip.

• JS

Beste Adriana,

Ik zou niet kiezen voor een buggy, maar voor een buikdrager of een rugdrager. Dit om twee redenen: praktisch meenemen in het vliegtuig en ook ter plaatse geen gedoe met ongelijke wegen etc.

Hier hebben we bij het ophalen van onze oudste een rugdrager meegehad. Onze zoon was toen 18 maanden en ruim 12 kg. Het was geen enkel probleem om hem daarin mee te nemen, ook niet op dagtochten, en ook mijn niet al te sterke rug kon het prima hebben. Overigens was ie ook bruikbaar als kinderstoeltje onderweg. Voor onze zoon was het prettig om wel dicht bij ons te zijn zonder direct oogcontact te (hoeven) maken.

Bij onze jongsten hebben we buikdragers meegenomen. Ze waren toen 7 maanden oud en wogen 5,5 kg. Omdat ze nog niet konden zitten was een rugdrager geen optie en de buikdragers waren voor hen en voor ons comfortabel (makkelijk in te pakken, de kinderen vielen er zelfs in in slaap en het houdt ‘vreemden’ wat verder weg en dat was voor hen prima).

Succes met kiezen en een goede reis.

JS

• pepe

Het hangt af van de drager; wij hebben er een tot 24 kilo, en door de stevige draagconstrucite hangt dat gewicht eigenlijk grotendeels op je heupen en kan zelfs ik er makkelijk mee uit de voeten. Ik heb al flink wat kilometers gemaakt met dat ding op mijn rug en ben toch echt geen sportief type.

Onze jongste woog overigens nog geen 10 kilo met 26 maanden…. een kindje van anderhalf kan er dus makkelijk in…

(bij ons is onze oudste nu pas een kilo of 24….. en die wordt 9… maar die zit er echt allang niet meer in)

• Marlize

Wat een verschil he?

Onze jongste was met 8 maanden al 10 kilo, maar nu is hij 6 jaar en slechts 17 kilo en 114cm…

Qua kilo's kan dat dus nog steeds in de rugdrager….haha ik zie het al voor me.

Onze oudste is 7 jaar en 32 kilo en 135 cm.

Het kindje wat we nu krijgen was met 36 mnd. 82 cm en 12 kilo.

Zo is elk kind totaal verschillend.

• Pienemien

Wij hadden twee peuterdragers mee van Patapum (zijn redelijk klein in te pakken). Beide kinderen van 3 en 4 hebben hier voor korte stukjes in gezeten. De kinderen waren al te zwaar om ze lange stukken te dragen, maar we waren toch blij dat we de dragers hadden. Daarnaast hebben we in China een buggy gekocht voor ongeveer EUR 14,–. Heel veel plezier van gehad, vooral om te voorkomen dat onze jongste er binnen de kortste keren alle kanten op vandoor ging. We hebben de buggy nog steeds en gebruiken hem regelmatig. We hebben overigens ook enkele keren met het vliegtuig gereisd met onze eigen Koelstra buggy. Nooit problemen gehad met schade (maar kan me prima voorstellen dat dat wel gebeurt), meestal de buggy mee naar de gate en direct bij uitstappen ligt hij aan het begin van de slurf alweer klaar. Vanuit China was dat niet zo, toen kwam de (Chinese) buggy op de band voor afwijkende bagage.

• MB72

Wij hebben onze dochter vorig jaar opgehaald uit China. Zij was toen 10 maanden oud. We hadden een buikdrager meegenomen. Ter plekke bleek dat haar nekbalans zo slecht was dat ze niet in de buikdrager kon. We hebben toen met heel veel moeite een winkel in Beijing gevonden waar ze buggy's verkochten. Daar dus een buggy gekocht (voor omgerekend 65 euro) die meerdere standen had en helemaal plat kon. Ideaal ding, ik gebruik hem nu nog regelmatig.

Laatst zijn we een weekendje weggeweest met het vliegtuig. Chinese buggy mee, en bij aankomst op Schiphol kon de buggy amper meer open worden gevouwen. Inderdaad helemaal plat gedrukt in het vliegtuig. Ik zou dus zeker geen mooie Bugaboo meenemen in het vliegtuig. Kans is heel groot dat hij in het vliegtuig beschadigd raakt.

• metameulenbelt

?? In Beijing waren juist heel goedkope buggy's te koop, in ieder warenhuis. Wij hebben er hier ook nog wel één liggen geloof ik, die we niet meer gebruiken. Enige nadeel is dat de buggy's wat lage handvaten hebben (Chinezen zijn gemiddeld kleiner dan wij). Verder was de kwaliteit goed, net als buggy's hier.

Meta

• B

Wij hebben gewoon een koelstra buggy extra gekregen naast de wandelwagen. We hebben van dat lucht kussentjes plastic gekocht op rol, daar pakken we voor vertrek de buggy mee in. Een kleine buggy kopen in China is geen optie. Di buggy,'s zijn te laag dan kan mijn man er niet achter lopen. We zien wel of hij heel blijft durf de gok wel e nemen voor die 89 euro.

• metameulenbelt

Wij hadden geen probleem met die iets te lage buggies, mijn man en ik zijn beide ca. 1.72 en voor die lengte kun je er prima achter lopen. Die van ons was trouwens iets van 25 euro volgens mij. Als je zelf niet te lang bent is een Chinese buggy best te doen.

Groetjes,

Meta