Over wachten gesproken....

• Lesley

Hai Debby, wij hadden dezelfde gedachte hoor!

Gr.

Lesley

• w

Hoi Debby

Nu ga ik ook ff wat zeggen en daar zal ik ook het een en ander over mij heen krijgen. Er zijn duizenden mensen met duizenden meningen. De ene mening wordt goed opgevat en de andere niet. Het wordt gelezen positief of negatief. Het is hoe iemand dingen leest. En wordt opgevat door die gene. Ik zelf had het helemaal niet negatief gelezen. Want iedereen moet wachten en wachten. Dat is nu het nadeel van Adoptie. Je meld je aan, dan is het wachten op de via, dan weer wachten op de raadsgespreken, wachten op de intake, wachten op het voorstel en wachten op de afreis en wachten op de ontmoeting en wachten op het moment dat alles is afgerond. Dit wachten kan kort duren maar ook jaren duren. Iedereen die de procedure start moet wachten. Het is voor iedereen frustrerend om te wachten en je hebt geen inbreng in de duur van het wachten. Of jij het nu bent of ik het nu ben of die kennis het nu is. Je kiest bewust voor Adoptie en vind dat het wachten en alles wat er bij hoort bij het wachten het ergste. Iedereen krijgt er mee te maken. Als ik kijk naar onze procedure was het zelfs het wachten ook frustrerend. Wachten of we toestemming kregen op de polsing, wachten op het 1e voorstel wat kort was maar neemt niet weg dat deze korte wachttijd ook lang was. Het wachten tot afreizen, het wachten totdat alles rond was en dit duurde lang 4 maanden totdat we met ons kindje thuis waren. Nu was het wachten niet zo lang meer. De 2e procedure was 2,5 jaar wachten totdat we alles rond hadden. Maar wat is nu wachten van 2,5 jaar op een mensen leven?

En maak je niet sappel. Jij hebt je mening gegeven en die is niet negatief. Je hebt helemaal niet negatief geschreven hoor.

W

• Peter

Hahaha, wat zijn vrouwen toch grappig en voorspelbaar.

Na het eerste verhaal van Yvonne zag ik deze discussie al helemaal voor mij. En ja hoor, precies zoals ik dacht.