Adoptie ook als bio ouders twijfelen

• Mirjam1

Het is nog maar de vraag of de ouders twijfelden. Wellicht zijn ze pas over afstaan gaan nadenken na dat “offer they can't refuse.”

• *Marjo*

Op de vraag of een kind adoptabel moet zijn wanneer bio ouders nog betrokken willen zijn, is mijns inziens maar 1 antwoord mogelijk: nee.

In nederland wordt dan gelukkig bijna altijd voor pleegzorg gekozen. Opgroeien bij mensen die voor je kunnen en willen zorgen met daarbij de ruimte voor de biologische ouders om betrokken te blijven.

We hebben het in bijna alle gevallen over onvermogen- niet kunnen- en niet over het niet willen opvoeden van hun kind.

Adoptie snijdt alle familie banden door en was voor mij zelf alleen te rechtvaardigen wanneer er daadwerkelijk geen ouders in beeld waren. ( en ja over dat laatste kun je alleen al heel lang discussieren: wat houdt nou wat in stand)

• Enjoy

Ok maar is het dan in het belang van een kind om een leven lang in een tehuis te moeten wonen omdat je ouders geen geld hebben, ziek zijn etc waardoor je niet bij hun kan wonen?

Om eerlijk te zijn vind ik dat heel erg lastig want voor mijn gevoel is dat niet geheel in het belang van het kind maar meer in het belang van de ouder. En is het niet de bedoeling dat het recht van het kind voorop staat? Ik vind het zelf niet uit te leggen dat een kind in een tehuis moet blijven wonen en ja dan is ons pleegzorg systeem (meestal) een super uitkomst.

Ik ben heel erg benieuwd naar wat een kind later zal zeggen, had het niet liever een kans op een gezinsleven gehad? Ja ik weet het: koffiedik kijken maar toch voelt een leven in een tehuis voor mij niet als de beste oplossing voor het kind.

Ik denk wel dat als je in zo'n situatie je kind afstaat ter adoptie dat je er heel, heel veel van houdt.

• Mama

nee ik ben niet de moderator. :S

• Mirjam1

Je “klacht” werd gehonoreerd.

• Mama

mirjam1 doe even normaal zeg! ik dacht echt dat we even van die negatieviteit op dit forum af waren.

ik ben geen moderator, heb ook geen banden daarmee en heb oook geen klacht ingediend! Ik ga nu verder niet in op dit soort onzinnige veroordelingen. Klaar nu!

• Mirjam1

Negati(e)viteit? Veroordeling? Had toch gekund, dat je de moderator was? Is een hele normale (vrijwillige) functie hoor. Niks negatiefs aan.

Jij reageerde negatief op een topic, het topic werd gesloten. Zo abnormaal is mijn redenatie dus niet.

Topic is inmiddels weer geopend, dus als je iets inhoudelijks wilt inbrengen: kan.