vraag voor ouders met special focus kindje

• sprokkeltje

Maar dat klopt!!

Daar zitten m.r en ik ook op te wachten. Dat bedoelen wij ook.

Het was even onduidelijk, want eerst zei je dat je nog geen telefoontje gehad had dat jullie nog niet gematched zijn.

ZOals je het nu beschrijft zitten we met zijn allen in hetzelfde schuitje.

Je moet nu van China bericht krijgen dat je het oke is, een kwestie van formaliteiten zeiden ze vanmorgen tegen mij.

Als dat in huis is, van het min van jus is al binnen paar dagen in orde, dan krijg je het officieele voorstel/

• sprokkeltje

Je zit in precies dezelfde situatie als wij hoor.

Het kindje is gematched met jullie en jullie zitten nu ook op het voorstel te wachten en dan het dossiertje en de fotootjes.

Dat ze nog niets wisten afgelopen woensdag is omdat dan China nog niet klaar is hiermee.

Toen ik vanmorgen belde zeiden ze dat het wel 3 weken kan duren voor het echte officiele voorstel.

Wij hebben verder ook nog niets gehoord. Sommige zijn ws eerder gematched en weten dus al meer.

Wanneer hebben jullie te horen gekregen dat jullie gematched zijn? WIj op 16 maart.

Je mag me ook prive mailen hoor. Want ik ben net zo nerveus als jou en alle anderen die nu op de gegevens en het officieele voorstel zitten te wachten!

Eke Schreef:

——————————————————-

> Ik blijf het een onduidelijke, wazige bedoening

> vinden. Ook wij zijn door k en t gebeld, dat we

> aspirantadoptieouders van het jongetje waarop we

> geschreven hebben zijn geworden. Dit is vervolgens

> op de site geplaatst. Volgens k en t is dit niet

> hetzelfde als het voorstel, waar we nu op zitten

> te wachten. Onze papieren zijn gelijk met die van

> anderen naar China gestuurd. De anderen hebben

> allang iets gehoord en wij nog niet. Ik maak me

> toch wel een beetje zorgen.

• Eke

Ik begrijp nu waar het misverstand vandaan komt. Ik ben in de war gebracht, doordat het bij ons andersom ging. Wij zijn 21 februari gematched en pas 9 maart gingen de papieren naar China, omdat we ze niet voor 4 maart gelegaliseerd kregen. Dus we zitten met z'n allen in spanning te wachten op hetzelfde. Wellicht gaan we ook hetzelfde moment richting China? Dat zou leuk zijn!

• sprokkeltje

Hihi ja juist daar zat de communicatie stoornis!

We zitten in hetzelfde schuitje allemaal.

Heb wle een nieuwe draad gemaakt met een vraag hieraan gerelateerd,ben nu ook wat nerveus haha.

• m.r

hahaha we maken elkaar helemaal zenuwachtig ist niet??

Zal ik d'r nog ff een tegenaan gooien?

Hoelang denken jullie ongeveer dat her duurt voordat we kunnen afreizen?

Aangezien ze deze kindjes graag gematcht zien zodat ze niet onnodig langer in het tehuis hoeven verblijven

En omdat ik las dat iemand ook half dec een voorstel heeft gehad en nu nog wacht op de uitnodiging van China denk ik:

Zullen wij als laatsten aansluiten bij een afreisgroep en zal het voor ons dan dus heel snel gaan??

En aan de andere kant denk ik weer, tja misschien moeten wij ook wel 3 mn(of langer wachten)

• sprokkeltje

Hahahahhahahah jaaaaaa…we maken elkaar helemaal gek en dat is helemaal niet nodig, we willen gewoon heel graag snel afreizen.

Sja ik hoorde idd de geruchten dat je met een special focus kindje eerder af gaat reizen, dat de loa eerder komt, maar of dat puur een gerucht is, of ook op waarheid berust is, weet ik niet?

• m.r

Nou denk wel dat t waarheid is want mn vriendin haar buurvrouw (hebben zelf ook een chinees kindje) zei al: Zeg maar tegen je vriendin dat ze w.s. in Mei al in China zitten hoor. Terwijl ik steeds gok op juni/juli en mijn man zegt steeds: Voor dec. zijn we er wel, alles ervoor is meegenomen hahahah. Tja daar kan ik wat mee

• pc

Dat je met een SF kindje sneller afreist is een fabeltje volgens mij.

Er zijn mensen die na ons een voorstel hebben gehad en hun kindje al hebben of binnenkort afreizen.

Er zijn ook mensen die 5 maanden op de LOA hebben gewacht en mensen die hem heeeel snel hebben.

Je kunt er geen pijl op trekken….helaas.

Tegen ons zei de vgh begin december dat we moesten rekenen op 4 1/2 a 5 maanden dat we naar China zouden gaan (ik begin te twijfelen of we dat gaan redden:-()

Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat er een bepaalde tijd voor het ontvangen van de LOA staat, ik dacht iets van 100 dagen of zo (dat de loa dus binnen die 100 dagen binnen moet zijn).

De vgh weet daar niets vanaf en zegt dat het echt per geval verschilt.

Volgens mij moet je gewoon geluk hebben.

Geluk hebben we natuurlijk al met ons mooie mannetje maar het zou zo fijn zijn als we er snel naartoe kunnen.

Succes allemaal…

• sprokkeltje

Ja en toch hoor ik nu van de special need yahoogroup verhalen dat idd special focus kinderen voorrang krijgen en dat ze daar extra hard voor werken om die bij hun ouders te krijgen. Dis dus van mensen die hun special focus kindje al na ong 3 of 4 maanden mochten halen!

Wat het dus is???

• pepe

geen idee hoe het werkt; wij weten echter wel uit ervaring dat het heel erg kan verschillen.

Bij onze procedure reisden we samen met mensen die binnen 10 weken in China zaten en mensen die 10 maanden hadden moeten wachten. Onze eerste LOA was er met 17 weken nog niet, de tweede keer al na 7 weken.

Dat is gewoon het grote nadeel met de sn procedure als je nog niet door de review bent geweest (wat voor sommige overstappers hét verschil maakt); je kunt nergens écht zeker van zijn, buiten dan het feit dat je VGH héél goed weet wanneer China een ouderdossier niet goedkeurt en dus geen dossiers meer opstuurt waar China over zou kunnen twijfelen; dat geeft je de zekerheid Dát het goedkomt…. alleen even afwachten hoelang (en oh….. wat is dat moeilijk!!!!)

Sterkte iig!