Kledingmaat/ kleding kopen na voorstel

• Anja1

Vergis je niet met het aanschaffen van kleding. Onze dochter bleek destijds met een laag kleren aangewogen en is of gekrompen tussen de tijd ze is gemeten en we haar gingen halen, of ze hebben haar opgerekt bij het opmeten..:-), kloppen deed het van geen kant, ook niet nadat we bij de reisbijeenkomst exact informatie hadden gekregen. Ze bleek uiteindelijk met twee jaar en vijf maanden slechts 74 cm te zijn en krap 8 kilo te wegen. Kerngezond, niks mis mee, maar zeer klein en tenger. Maatje 80 verzoop ze in. Onze zoon zou iets groter zijn en ongeveer even zwaar, nou dat scheelde wel een paar kilo, die was ronduit stevig en maatje 86 spande zeer om zijn buikje..:-)

Niet te veel meenemen, niet te veel aanschaffen, in China hebben ze ook kleren, en ieder hotelkamer heeft een badkamer met wastafel, wel een handwasmiddeltje mee!

Groetjes,

Anja

• sprokkeltje

Het is zo verleidelijk he, al die leuke kinderkleertjes te shoppen!!

Ga me nu maar uitleven in speelgoed en het kamertje, das altijd goed ;-))

• Enjoy

Hoi,

Ons manneke is nu 2,6 en gaat nu naar broekmaat 86 maar vaak is het nog wel aan de lange kant, bovenkleding koop ik 86 ruim of 92 want door zijn afwijkende borstkastje is het soms van voren wat kort. Maar hij eet al 1,5 jaar jaar Hollandse pot en is bijna 10 cm gegroeid.

Toen we hem ophaalden (12m) had hij maat 74 en soms 80.

Groetjes

KP

• Nathalie

(:D(tu)(:D Speelgoed en andere zaken kan altijd

• sprokkeltje

Jaaa precies!

Had een leuk kinderliedjes cd gekocht, speelgoed, boekjes, speelgoed voor in bad…We zijn kinderkamertje aan het bouwen, dus we vermaken ons wel hoor!

De voorpret is echt heeeeeerlijk!! Alleen zitten we met dikke smart uit te wachten op de gegevens en fotoos..

• Nathalie

Ik kan me helemaal inleven…. Het is nu al jullie zoon, maar op het moment dat je hem op foto ziet, is het “echt”.

• MarloesG

Ik zou even afwachten met kleding kopen totdat je weet hoe groot hij ongeveer is. De lengte in cm. is meestal ook de kledingmaat. Dan koop je namelijk niet veel te groot of veel te klein.

Wij hebben vorig jaar maar heel weinig kleertjes meegenomen voor ons zoontje en eigenlijk alles in Zuid Afrika gekocht. Het was daar zomer en hier winter dus dat was ook wel makkelijker.

Succes verder met alle voorbereidingen!

Groetjes,

Marloes

• jaren

Onze dochter (niet uit China) was 2 jaar en 10 maanden en had maatje 74. Wij konden ons niet voorstellen dat ze daadwerkelijk zo klein zou zijn en hadden maatje 80 en 86 meegenomen. Allemaal veeeeeeeeel te groot.

Hadden we maar niet zo eigenwijs moeten zijn.

Succes!

sprokkeltje Schreef:

——————————————————-

> Jammer, net te klein gok ik.

> Ons zoontje is nu 2 jaar net, als we hem gaan

> halen is hij bijna 2,5 jaar.

> Vraag me af welke maat hij dan zal hebben? 98?

> Wie weet dat?

• Paulina C.

Leuk he, die voorpret :) Ik zou wel het een en ander meenemen naar China, je kunt daar wel van alles kopen maar je wilt toch zeker de eerste dagen niet verplicht naar de winkels hoeven, omdat je niet genoeg kleding bij je hebt. Ons mannetje (ook uit China) was ruim 2 jaar toen we hem ophaalden en al een flinke vent, toch had hij maar maatje 86. Schoenen vond ik overigens lastiger, die hebben we wel echt daar gekocht. We hadden alleen een paar gympjes bij ons, die pasten trouwens goed. Maar ze hebben daar veel mooie schoentjes voor weinig.

Veel plezier met de voorpret! En hopelijk snel een foto, want dan kun je een beetje zien wat voor typetje het is!

• froukje

zou ik wel doen die van mij is 3,5 en draagt 98 en zij is best lang

toen wij inze zoon kregen met 2,5 jaar droeg hij 74/80 was dan ook aan de kleine kant dus als je 80/86/92 hebt zit je denk ik wel goed