Kledingmaat/ kleding kopen na voorstel

• sprokkeltje

Jemig zeg, wat klein!

Mijn vriendin was hier met haar tweeling van afgelopen zondag 2 jaar en die zijn klein voor nederlandse maten, die dragen 92/98.

Ga in China kijken voor kleertjes.

Wat ik me afvroeg, die eerste week als je dus niet in Beijing zit, is het dan mogelijk om in de provincie al kleertjes te kopen? Of moeten we echt voor die eerste week kleertjes meenemen?

Dan de vraag hoe is het klimaat daar, uitzoeken wanneer het zomer en winter is. Handig om de juiste kleding mee te nemen.

Wij hopen aug eindelijk naar CHina te mogen, maar dat kan natuurlijk altijd uitlopen, of eerder worden, dan is het daar ook hoogzomer. Mogen kindjes wel in korte broeken en hempjes in China?

• metameulenbelt

Ja hoor, in de provincie kun je ook prima kleren kopen. Wij zijn samen met de gids vrij snel na de overdracht naar een groot winkelcentrum gegaan. Sowieso leuk om te doen, spullen in een Chinees warenhuis kopen. Onze zoon werd 2 in China, en droeg maatje 80. Is een Zuid-Chinees. Op dit moment (hij wordt deze week 8 jaar) draagt hij 110-116, onze dochter van 9,5 uit Cambodja draagt 128-134. Voordeel is dat je met kleine en langzamer groeiende kinderen lang met de kleren doet :-) Onze zoon zit qua schoenen ook nog steeds onder de maat 30, en onze dochter zit op 31. Dus, niet te veel en niet teveel vooruit aanschaffen, het kan altijd nog!

Meta

• m.r

Ik heb een kindje in de opvang en die wordt eind juni 4jr en is een halfbloedje die draagt ook nog 98..

Zelf heb ik van die moeder een aantal dingen gekregen in 74/80 en heb zelf beetje gekocht van 86/92

De rest koop ik gewoon in China, heb ik extra redenen om te shoppen hahaha. Al is manlief niet van t winkelen.

Afgelopen weekend ons heerlijk uitgeleefd op de kinderkamer, voelt fijn.

Laat ze nu maar spoedig de foto's e.a. gegevens toesturen want we worden ongedudlig haha

Groetjes(:P)

• summer@

onze chinese dochter word deze maand 7 en zit in in mt 110-116 truien doe ik wel in mt 122 maar die zijn echt te groot, eigenlijk passen broeken mt 98/104 haar nog het beste omdat hier van dat elastiek in zit.

onze zoon bij ons geboren 21 maanden bijna zit van boven nu al in mt 98/104 maar broekjes 86 passen nog goed, maar worden wel wat kort ( hij is weer lang voor zijn leeftijd).

• sprokkeltje

Wij hebben vanochtend de gegevens en het voorstel gehad!!!!!!!

Jipppieeee…

Weet nu ook dat het een ieniemienietje is….

Owwwwww ben zo intens gelukkig!

• m.r

wanneer waren jullie ook alweer gebeld met de matching? wij de 24e dus denk dat wij nog weekje moeten wachten

• pc

@m.r

Ik hoop voor jullie dat ‘het’ telefoontje ook snel komt.

Nog even geduld, maar dat is het dubbel en dwars waard;-)

Succes met, nog even, wachten!

• sprokkeltje

m.r Schreef:

——————————————————-

> wanneer waren jullie ook alweer gebeld met de

> matching? wij de 24e dus denk dat wij nog weekje

> moeten wachten

Ja wij waren een week eerder met de matching idd. Dus jullie kunnen elke dag het telefoontje krijgen, maar er kan ook nog een weekje overheen gaan. Maar komen zal het!! Volhouden!!!! Het is zo mooi dat belletje!!

• Jiske

Onze dochter was net 3 jaar en was 86 cm, dus maatje 80/86 (wat groot viel) en 86/92 gekocht.

Ze was 4 jaar toen we d'r mochten ophalen. Alle setjes van 86/92 waren nóg veel te groot.

• MB72

Onze dochter komt uit China en was 10 maanden toen we haar in onze armen kregen. Ze zat toen in maatje 62-68, was 64 cm lang en 5.5 kg zwaar. We zijn nu precies 6 maanden verder en ze is al 12 cm en 3.5 kg gegroeid! Maatje 74 past nog net, maar binnenkort moeten we toch naar maatje 80.