4 weken adoptieverlof bij de wet geregeld

• m.r

Neem aan dat je dit wel doorbetaald krijgt toch?

• sprokkeltje

Ja!

Je werkgever krijgt 4 weken betaald door het UWV voor jouw adoptieverlof.

Das mooi meegenomen, toch?

• Michiel

Er zit wel een maximum aan de vergoeding van het UWV; dus of je je hele salaris krijgt doorbetaald hangt af van de hoogte van je inkomen.

• sprokkeltje

Bij mijn weten is het het volledige salaris (mijn man werkt bij UWV) en heeft alles uitgezocht. Alleen is het maar 4 weken en niet langer. En je moet het verlof 16 weken aansluiten van de adoptie (dus dat je het kindje ophaalt) opnemen.

• m.r

Oke dan zoeken we dat nog even uit. Ik ben zelf zelfst. dus ligt het allemaal even weer anders maar heb wel een vrijwillige verzekering dus lijk wel recht te hebben op een uitkering van 4wkn.

• sprokkeltje

Owja en je mag het niet versnipperd opnemen. Dus niet 2 weken opnemen en later weer twee weken.

• csekka

sprokkeltje Schreef:

——————————————————-

> Bij mijn weten is het het volledige salaris (mijn

> man werkt bij UWV) en heeft alles uitgezocht.

> Alleen is het maar 4 weken en niet langer.

Voor het onderwijs werkt dit net even anders…. Je hebt nog recht op 2 weken extra ter compensatie van de reistijd. Dit staat in onze CAO.

En je moet het verlof 16 weken aansluiten van de adoptie

> (dus dat je het kindje ophaalt) opnemen.

Als het zo uitkomt, mag je dit ook later opnemen. Als bijv de zomervakantie gunstig valt tussen je adoptieverlof en je ouderschapsverlof. (en hoe lang dat is hangt af van je benoeming….) Dus niet per definitie 16 weken…

Leg deze vragen gewoon neer bij je directeur of personeelszaken. Zij zijn verplicht om dit voor je uit te zoeken en te berekenen waar je recht op hebt.

• metameulenbelt

Het adoptieverlof voor zelfstandigen is in 2005 opgeheven. Dat bestaat niet meer. Wij hebben er in 2002 en 2005 wel gebruik van gemaakt. Alleen als je een arbeidscontract hebt geldt het adoptieverlof.

Meta

• m.r

Meta, volgens een medewerker van het UWV ligt dit toch anders en heb ik er wel recht op schijnt.

Mijn verz. agent heeft navraag gedaan en kreeg het bevestigd met een bijbehorend formulier voor inzending.

Maar ik ga het nomaals checken

• Eke

Laat ons weten wat de uitslag is alsjeblieft. Mijn man is ook zelfstandig ondernemer. Wij zijn er vanuit gegaan, dat we voor hem geen vergoeding vanuit het uwv meer zouden krijgen.