nieuwe shared list?

• Anja1

Hoi,

Ik zie op sites van vergunninghouders dat je nog steeds lichtere SN kunt aangeven, en die blijken in de praktijk toch steeds minder voor te komen. Wellicht zou het een betere optie zijn om een geanonimiseerde lijst van de shared lijst voor te leggen met de vraag ‘'welke SN denkt u aan te kunnen’'. Zoiets… Want om het maar een beetje plat uit te drukken ‘'vraag en aanbod’' lijkt bij adoptie SN China wat ver uit elkaar te liggen inmiddels.

Groetjes,

Anja

• Anja1

Hoi,

Jij hebt het over SF kinderen, ik had het over SN kinderen. Voor SN kinderen met zogenaamde overzichtelijke SN (bijvoorbeeld een geïsoleerde schisis) werd zeven jaar geleden al geen recente informatie meer opgevraagd en werd ook niet voorgelegd aan de nederlandse arts die dossiers voor WK bekijkt. Het gaat dan echt meer om de zgn ‘onvoorspelbare’ en ‘onduidelijke’ SN. Ik vind het ook niet gek hoor, want over een schisis valt niet zo veel meer te zeggen dan dat het een schisis is. Geldt ook voor een missende onderarm oid.

Groetjes,

Anja

• troepiaal

Klopt Anja1 ik had het over SF kinderen. Maar waarom doet K&T dat niet, eerst recente info vragen en dan pas ouders zoeken ( dit gaat over SF kinderen) Of doen zij dit wel?

• troepiaal

Ik denk dat er door dat je nog steeds lichtere SN kunt aangeven ook nog zoveel mensen op de wachtlijst staan. sommige staan al te wachten vanaf december.

ik denk dat zoals jij het schrijft best een optie zou kunnen zijn voor de vergunninghouders.

• Anja1

Geen idee, ik ben niet bekend met de werkwijze van K&T, nooit kunnen doorgronden ook - onze adopties zijn niet via K&T gelopen. Van WK weet ik meer, maar dan vooral over de SN procedure, niet over de SF aanpak - ook geen idee of het nu aparte procedures zijn eigenlijk - geloof nog steeds van wel..:-)

Maar sinds de invoering van de shared list is wel duidelijk dat het allemaal niet al te lang kan/mag duren - WK heeft zelf ook menigmaal gecommuniceerd dat zij alleen matchen van de shared list als ze op basis van de informatie een redelijk beeld kunnen opbouwen en op basis daarvan kunnen matchen. In de VS schijnt het anders te werken, maar hoe ze dat dan aanpakken en of er ‘'vals gespeeld’' wordt - ik weet het niet…

Groetjes,

Anja