tegemoetkoming in adoptiekosten

• FR

Als je dan helaas net als ons nooit geen aftrek van de belasting hebt kunnen doen na 2009 en voor eind 2012 waarschijnlijk net niet helemaal de procedure afgerond kan zijn is het wel balen.:X

Nou ja afwachten maar ………. wat er daarna weer verzonnen wordt.

Niet om sneu te doen hoor, maar het is een leuke tegemoetkoming voor alle kosten.

• Titia

Hoi FR,

Ja, dat is sneu en vervelend. Het zou me, als ik eerlijk ben, ook niet verbazen als de tegemoetkoming met onze huidige regering helemaal gaat verdwijnen na 2012.

Wel las ik dat er in principe volgende week ( 5 juli) besloten gaat worden over de nieuwe regeling in de Eerste Kamer. We wachten met spanning af.

citaat:

“Het voorstel (EK 32.446, A ) is op 31 mei 2011 met algemene stemmen aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste Kamercommissie voor Veiligheid en Justitie heeft op 28 juni 2011 het blanco eindverslag uitgebracht. Het voorstel wordt op 5 juli 2011 als hamerstuk afgedaan.”

Groet, Titia

• B

Volgens mij is de tegemoetkoming ook nog eens inkomensafhankelijk toch?? Dus wie weet komen heel veel mensen dan niet eens in aanmerking voor het (volledige) bedrag.

Adoptie is heel kostbaar dus er zullen weinig mensen zijn die onder het gemiddelde/modaal of iets dergelijks zitten.. Zeker als je naar de China mensen kijkt.. aangezien China hele hoge inkomens eisen heeft..

• Nannie

Wij hebben dus een inkomen onder modaal ( of dat neem ik aan :-) weet niet precies wat de grenzen zijn ).

China valt voor ons daarmee inderdaad af en adoptie is voor ons ook echt een dure bezigheid.

Gelukkig hadden we al een spaarpotje voordat adoptie om de hoek kwam kijken, anders was dat voor ons financieel niet mogelijk geweest.

Die financiële tegemoetkoming zou dan ook meer dan welkom zijn geweest, maar daar zullen we wel weer net op misgrijpen…

Aan de andere kant: als ik moet kiezen tussen een nieuw bankstel (of andere nieuwe spullen of dure vakanties) of een kind, nou! dan weet ik wel wat ik kies :-)

LOL kinderen zijn meestal toch niet zo goed voor je spullen, dus dan is het niet erg als ze niet helemaal gloedjenieuw zijn ;-)

Ik vind wel dat je met een laag inkomen extra benadeeld wordt door het eventueel wegvallen van de regeling: voor ons is ruim 3.000 euro een berg geld!

( wat je volgens mij overigens niet eens krijgt met een laag inkomen omdat het inkomensgerelateerd is - bizar toch? )

• HB1

De nieuwe regeling is niet inkomensafhankelijk, iedereen krijgt hetzelfde bedrag: 3700 euro.

Gr. HB

• Marièlle67

De nieuwe regeling is voor iedereen gelijk dus of je nu onder of boven modaal zit, voor de hoogte van het bedrag maakt dat inderdaad niet uit.

• Nannie

Dat is dan een goede regeling! Als ie nou nog even blijft, dan hebben wij er ook nog wat aan ;-)

• Lesley

Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar is die 3700 euro per kind? Wij hebben dit jaar 2 kinderen tegelijk geadopteerd, vandaar.

• B

Oh… zie net in een artikel staan dat het inkomens ONafhankelijk is :) Dus iedereen krijgt het als je aan de voorwaarden voldoet..

• B

Ja zag het vanochtend.. Dus dat valt weer mee