werkt WK ook met one to one support program?

• Marièlle67

Oh, dat wist ik niet. Nu is het natuurlijk logisch dat er vanwege de 1 kind politiek niet zoveel gezinnen zijn met meerdere kids die tegelijk voor adoptie gaan maar bij sibling-adoptie uit andere landen gaat het ook heel vaak niet om biologische siblings. Heel vaak worden bij siblingplaatsing gewoon twee kinderen die in hetzelfde tehuis zaten tegelijk geplaatst.

• grace

Het te vondeling leggen van kinderen is strafbaar , en het hebben van meerdere kinderen ook ( uitzonderingen daar gelaten). Dus de kans dat er siblings worden afgestaan is nihil.

Bij mijn weten is er 1 keer een sociale sibling ( uit China) voorgesteld in NL.

gr Grace

• metameulenbelt

Maar naar het buitenland gaan er wel regelmatig sociale siblings, of zelfs niet eens siblings, twee kinderen uit verschillende tehuizen op één dossier wordt zelf gepropageerd door China.

Meta

• B

vorig jaar was er wel een tweeling

• Hermine

Amerika mag wel oudere kindjes adopteren inderdaad en kindjes met zwaardere sn die hier niet geplaast worden door de vergunninghouder, bijv.kinderen in een rolstoel en down syndroom. Voor China dan he. Heel veel kindjes op de shared list zijn niet plaatsbaar in nederland door de leeftijd en de complexe sn.

• pepe

maar goed; hoe zit het met de oorspronkelijke vraag: sluit WK (en Meiling) ook aan of niet?

• B

Als dat zo is zullen de betreffende VH dat wel gaan melden aan de ingeschreven ouders neem ik aan.. Lijkt me ook niet iets wat elke VH ineens moet gaan doen.. eerst maar eens kijken hoe het uitpakt met K en T.. Ik weet in ieder geval dat Meiling nog best veel matched.. En dat ze er enorm veel tijd in steken.. En dat ze ook later weer op de shared list kijken en alles afspeuren omdat sommige kindjes weer terug op de lijst geplaatst worden wegens ingewikkelde SN (naar hun mening dan) of verouderde medische rapporten. Meiling steekt veel tijd in het opvragen en vertalen en WK zal ook weer bijzondere dingen hebben. Elke VH heeft zo zijn ding en iedereen vind zich in een bepaalde VH..

• pepe

Hoi B,

tuurlijk,

neemt niet weg dat je als adoptie-ouder nieuwsgierig bent/graag wilt weten wat een VGH doet en wat niet.

• troepiaal

WK heeft nu twee kindjes van 4 jaar op de site staan daar zoeken ze een gezin voor. De voorkeur gaat uit naar 1 gezin waar de twee kindjes geplaatst kunnen worden. Ze zitten namelijk al lang samen in het zelfde pleeggezin en net echt broertjes, ze zijn erg aan elkaar gehecht. Hoop dat ze een fijn gezin zullen vinden.

• Paulina C.

waar op de site is dat te vinden? wel bijzonder dat er voor twee kindjes tegelijk een gezin wordt gezocht!