werkt WK ook met one to one support program?

• Hermine

Ik kan het ook niet vinden op de site. hopelijk vinden ze snel een gezin en mogen ze samen blijven.

• troepiaal

De kinderen bij WK staan op het extranet. Dit is alleen toegankelijk voor adoptieouders en aanstaande adoptieouders. Je hebt er een inlogcode voor nodig. De kinderen staan bij WK dus niet zo openbaar als bij K&T.

• B

Dat lijkt mij persoonlijk bij WK dus iets beter gaan.. Tenslotte gaat het ook alleen de ouders aan die staan ingeschreven bij WK en dan weet je als ze wel openbaar komen te staan dat er ook ECHT geen geschikte ouders bij zaten die er stonden ingeschreven.. Bovendien krijg ik dan ook niet het idee dat ze willen dat mensen overstappen naar de VH. Dat idee heb ik bij K en T wel eens, als je bedenkt dat je eerst op intake moet komen als je wilt reageren op een kindje en dan ook als je niet wordt uitgekozen daar dus moet blijven…

• Paulina C.

Is dat echt zo bij K&T? Kun je niet ‘vrijblijvend’ reageren op een SF-kindje op de site terwijl je bij een andere VGH zit?

• B

Nee Paulina,

Je meld je aan (heb ik gehoord hoor ben zelf niet bij ze ) voor het kindje maar je moet dan ook de intake bij ze doen.. Dan weet je nog niet of je het kindje toegewezen krijgt.. Het kan dus dan zomaar zo zijn dat dat niet zo is.. En dan ben je wel al bezig met…. of ingeschreven bij K en T. Misschien doen ze het nu wat anders omdat er zoveel ouders zijn, maar aan de andere kant.. Als na toewijzing nog moet overstappen gaat daar ook weer extra tijd inzitten.. Al valt dat waarschijnlijk wel mee als je documenten al (een tijd) in China liggen??

• pepe

nee, je kunt alleen overstappen als je papieren nog niet in China liggen,

geldt volgens mij voor oproepjes bij alle drie de VGH…

• Enjoy

Ik weet van in ieder geval 1 situatie waarbij een stel via hun vgh-er een verzoek hebben ingediend voor een kindje in een oproep van een andere vgh-er. Ze zijn nu ouders van dat kindje maar heel soepel ging het niet.

Het feit dat je niet kunt reageren op een kindje bij een andere vgh-er is naar mijn idee hartstikke Nederlands bepaalt want in de VS kan dat zonder problemen zeker bij een SN/ SF oproep.

Om eerlijk te zijn vind ik het echt een gemiste kans dat er zo mee wordt omgegaan want uiteindelijk gaat het toch om het belang van het kind (volgens de visies van de vgh-ers en niet om de hoeveelheid matchingen of inkomsten?

• troepiaal

Helemaal mee eens KP. Hoevaak heb ik wel niet gehoord, alles in het belang van het kind. Soms zie ik dat niet altijd bij de vergunninhouders terug. Ik vind het wel een prettig idee dat de kinderen van WK niet voor iedereen te bezichtigen zijn. zo hebben de kinderen tenminste nog een beetje privecy.

• pepe

Hoi,

wat ik begreep is dat het wel kan zolang je papieren nog in Nederland bij de VGH liggen.

Op het moment dta ze verstuurd zijn (ingelogd???) kan het niet meer…

En inderdaad; volgens Chinese richtlijnen wel, maar volgens Chinese richtlijnen mag je ook twee kindjes tegelijk adopteren, adopteren tot je 54ste en een kindje adopteren dat tot 14 jaar oud is. en in Amerika wordt dat ook allemaal gedaan, inclusief het aanvragen van waivers voor een situatie waarin je niet bemiddelbaar bent en het laten opzoeken van een kindje op de shared list waarvan je zelf denkt dat het bij je past.

Het werkt hier anders zullen we maar zeggen…. en ja, dat gebeurt met het idee kinderen (en ouders) te beschermen, maar héél soms zou het best een beetje soepeler mogen…

We doen het er echter maar mee… iets anders kan niet, toch?