Chinees paspoort / pasje verblijfsvergunning inleveren bij gemeente?

• Elre

Hallo

Morgen kunnen we eindelijk voor onze dochter een id kaart of paspoort aanvragen.

Het is toch niet de bedoeling dat we haar Chinees paspoort moeten inleveren of haar vreemdelinge pasje?

Wij willen dit absoluut niet afgeven maar bewaren. Weet iemand hoe de gang van zaken is?

Gr. Elre

• m.r

Je kunt vragen of ze hem willen voorzien van een perforatiegaatje zodat ie onbruikbaar wordt gemaakt. Volgens mij mag dat gewoon als jij dat document graag wil houden voor later.

En anders zal ik gewoon een hele scene ervan maken, ik zou t niet afgeven. De kids hebben al zo weinig van henzelf ook voor later lijken me zulke documenten fijn om in bezit te hebben.

Dat zullen je daar toch ook snappen

Succes!

• Paulina C.

Het Chinese paspoort mogen ze sowieso niet innemen want die is van de Chinese staat (of van jou :) in ieder geval niet van hen). W.b. het vreemdelingenpasje: gewoon niks over zeggen, hopelijk vragen ze er dan niet naar (deden ze bij ons ook niet, en het pasje zit mooi in de Chinese doos!). Succes!

• Pienemien

Beide niet ingeleverd en er is ook niet naar gevraagd.

• Jacqueline

Inderdaad niet over praten en niet laten zien :-) hebben wij bij de allebei de keren zo gedaan en de pasjes hebben wij hier nog thuis.

De gemeente moet ze van de IND innemen, zodat dit afgegeven pasje weer in het bestand van de IND verwijderd kan worden.

De paspoorten moesten we bij het aanvragen van het Ned. paspoort wel meenemen en laten zien (maar verblijfsverg. werd niet naar gevraagd) voor de gegevens.

En of de kinderen nu zoveel waarde hechten aan het pasje van de IND is nog maar de vraag. Veel belangrijker is hun paspoort uit het land van herkomst.

jacqueline

• Marièlle67

Een paspoort mogen ze niet innemen. Bij Nederlandse paspoorten kun je vragen ze ongedaan te maken maar over dat Chinese paspoort hebben ze niets te zeggen.

Wij moesten het pasje van de IND wel inleveren, daar was geen ontkomen aan. Ze hebben het wel ongeldig gemaakt en het hoekje dat ze er afknipten mochten we hebben maar het deel met foto niet. Het ligt dus erg aan de ambtenaar in kwestie of je hem wel of niet terug krijgt maar officieel zouden ze hem in moeten nemen omdat hij terug moet naar de IND. Maar ik heb al van meer mensen gehoord dat er in hun gemeente niet zo moeilijk werd gedaan als bij ons in Alphen.

• summer@

er is niet naar gevraagd en hebben beide gehouden

• m.r

toppie!!!

• Paulina C.

En Elre, is het gelukt om paspoort en pasje te behouden?

• adoptie mama

Bij ons werd er naar beide niet gevraagd, en wij dus op voorhand ook niks gezegd, dus mooi behouden.

Succes ermee.