papieren verzamelen china

• Yuut

Even een praktisch vraagje ivm plannen: hoe lang hebben jullie er over gedaan om voor China de benodigde papieren te verzamelen? Ik weet dat je voor verklaringen van onbesproken gedrag enzo afhankelijk bent van jusititie, maar verder?

Wij hebben volgende week de intake en mogen daarna gaan verzamelen en willen dit eigenlijk zsm doen.

Groet, Yuut

• Ri.65

Als je die formulieren aanvraagt moet je dat doen op het stadhuis/gemeentehuis.

Wel zeggen dat ze spoed moeten aanvinken en dat het voor adoptie is. Soms willen ze wel eens zeggen dat dat niet kan maar het kan echt wel hoor!

Anders kan het tot 4 weken duren voor je dit papiertje eindelijk hebt.

De rest van de papieren die je kan aanvragen op het gemeentehuis krijg je gelijk mee.

De persoonlijke brief kan je wel vast schrijven.

Groetjes ri.65

• pepe

Wij hebben de dag erna gebeld naar het nummer van justitie, daar het laten omzetten naar speod (volgens de gemeente kon dat niet) en vervolgens hadden wij in 10 dagen alle papieren klaar, terwijl we nog nergens mee begonnen waren…

Kan hardstikke vlug dus!

• m.r

Binnen 3 weken hadden we alles klaar. Nu meteen een afspraak maken voor bij de huisarts (kun je vantevoren alvast de papaieren brengen) je geboorteaktes en trouwakte kun je aanvragen via digitaal loket bij je gemeente (is ongeveer 2werkdgn later klaar en wordt thuis gestuurd) je kunt vast pasfoto's maken en kopie van je paspoort.

• Hermine

O dus je hoeft niet helemaal naar de gemeente waar je bent geboren om het persoonlijk af te halen/op te vragen? dat scheelt weer een reisje!

• Noralie

Hermine Schreef:

——————————————————-

> O dus je hoeft niet helemaal naar de gemeente waar

> je bent geboren om het persoonlijk af te halen/op

> te vragen? dat scheelt weer een reisje!

internationaal geboorteregister van jezelf moet je geloof ik in je geboorteplaats halen, maar dat weet ik niet 100% zeker

• sprokkeltje

Nee hoor, je hoeft niet pers om je int geboortebewijs. Ook niet om je internationale huwelijksakte. Wij hebben dat allemaal schriftelijk gedaan.

Bij ons ging het nogal vlot bij de instanties. Alleen de huisarts krabbelde teveel op de papieren zodat ik daar drie keer naar terug kon om het te laten verbeteren.

Wij hadden 25 jan intake, en 9 maart gingen de documenten naar china. Dus een dikke maand zijn we ermee bezig geweest.

Heel veel sucses met verzamelen!!

• Yuut

Bedankt voor de reacties en tips, kan ik morgen direct mee ad slag!

Over die huisarts: ik dacht eigenlijk dat je de gezondheidsverklaring niet door je eigen huisarts mocht laten doen?

Wij zitten in een duopraktijk, dus de verklaringen voor de raad hebben we toen ook door de andere arts in de praktijk laten doen, praktisch daaraan was dat hij gewoon in de pc kon kijken voor ons dossier.

Groet, Yuut

• MCP

Je krijgt speciale formulieren van je VGH die je huisarts in moet vullen.

Er moeten ook dingen getest worden.

Ik zou even wachten tot je de papieren van de VGH hebt gekregen.

• B

Voor China kun je wel bij je eigen huisarts.. Dat is een uitgebreid onderzoek. Niet te vergelijken met de gezondheidsverklaring voor BT…