Special Need

• Bianca

Hallo,

Is er ook een yahoo group speciaal over special need waar je vragen kunt stellen over de verschillende special need en ervaringen e.d.? En hoe werkt het aanmelden precies (ik ben niet zo handig met computers… :S)?

Alvast bedankt!

Bianca

• pepe

Er is een groep, zie onderstaande link:

http://groups.yahoo.com/group/Special-Needs-Adoptie/

Deze is bedoeld voor mensen die al zeker weten dat ze voor een special needs kindje open staan, dus als je je nog aan het oriënteren bent of het special needs traject iets voor je is, wordt je niet toegelaten (ivm privacy van de kindjes)

Daarnaast kun je je oproepje altijd hier plaatsen, als je uitlegt voor welk land jullie waar in de procedure zijn, zijn er altijd ouders die je wat willen vertellen over de special needs waarover je vragen hebt.

Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd een oproepje plaatsen als je een keertje koffie wilt drinken bij mensen thuis…

Wij zijn destijds bij 2 stellen op de koffie geweest, we hebben uitgebreid gemailed met diverse gezinnen en dat was zeer verhelderend.

Dus… stel je vragen gerust!

• Bianca

Hoi pepe,

Bedankt voor jouw reactie en tip! Ik had er nog niet bij stil gestaan, maar natuurlijk kan ik ook op dit prikbord informeren naar de ervaringen van bepaalde special needs (operaties, e.d.).

Groetjes, Bianca

• Sander

Hallo,

Wij zijn ons aan het voorbereiden op de raadsgesprekken en zoeken een overzicht waarin per veelvoorkomende special need kort de belangrijkste onderwerpen en aandachtspunten worden uitgelegd. We zijn al naar de SN voorlichting van de SAV geweest, die was prima, maar het is alweer even geleden. We hebben de SN lijst van de site van Wereldkinderen gekopieerd en die gebruiken we voor onze gesprekken samen, maar het is wel erg lastig als je zelf geen arts bent om er een beetje wegwijs in te worden.

Iemand nog tips waar veel informatie bij elkaar staat?

Bedankt,

Groet,

Sander

• DMS

Je kunt je aanmelden bij de yahoogroup die hierboven al vermeld staat. Hier staat ook een overzicht van de meest voorkomende SN met een goede uitleg.

Als je specifieke dingen wilt weten over een bep. SN kan je natuurlijk hier altijd een topic over openen.

Succes!

• Nannie

Nou… wij werden afgewezen door bovenstaande yahoolijst omdat wij nog in de oriëntatiefase zaten mbt special need (erg jammer!).

Wel heb ik veel uitzoekwerk gedaan mbt de verschillende special needs en deze in een word-document gezet. Dat wil ik best doormailen (want waarom alles nog een keer helemaal uitzoeken?) Niet perfect (want voor eigen gebruik bedoeld) en niet 100 % compleet, maar wel iets wat veel uitzoekwerk kan schelen. Onze vragen / vraagtekens staan erbij. Mogelijk ook nuttig.

Daarnaast vond ik onderstaande site erg informatief.

http://www.adoptspecialneeds.org/blog voor Amerikaanse ervaringsverhalen van ouders met SN kinderen

• Sander

Hallo Nannie,

Dat was dus ook precies de moeilijkheid die ik zag: dat vanwege de privacy van de kindjes van de leden van de bestaande Yahoo groep, wij nog niet zullen worden toegelaten in deze fase. En dat kan ik me ergens ook nog heel goed voorstellen.

Dus bedankt voor de tip voor die andere link en ook bedankt voor het aanbod van jouw Word document. Ik heb daar zeker interesse in! Volgens mij moet het lukken om mij een persoonlijk bericht te sturen, zou je dat willen doen?

Alvast bedankt,

Groet,

Sander

• pepe

www.rainbowkids.com

heeft beschrijvingen van allerlei special needs én ervaringsverhalen.

Daarnaast kun je via yahoogroups wél de geanonimiseerde beschrijvingen van sn's in files doorlezen…

succes

• JS

Waar je ook nog kunt kijken, maar waar ook wel sn op staan waarmee je in NL niet geadopteerd wordt: http://www.nohandsbutours.com.

En als je echt een specifieke vraag hebt over een bepaalde sn: de moderatoren van de sn-lijst vragen of ze het namens jou willen vragen en de reacties willen doorsturen.

Groeten,

JS

• Melle

Wij werden afgewezen van de SN lijst omdat we al een sn kindje hebben. De reden van de afwijzing weten we niet. We hebben de modorator gemaild met de reden waarom gevraagd en hebben nooit een antwoord gekregen. Slechte zaak. Denk dat ze de SN niet kennen of er e weinig op de SN lijst zijn die de zelfde sn hebben. Of om een lullige reden wat dan ook. Ben hier best wel pisof om. Je een afwijzing geven en geen reden geven waarom. Als het om persoonlijke redenen is vind ik het knap kl….

Ws