Heel verstandig!!
Mij lijkt een sibling namelijk ook meer voor als nadelen te hebben als ze samen zijn!
Sucses met in bezwaar gaan!!
sprokkeltje Schreef:
——————————————————-
> Mij lijkt een sibling namelijk ook meer voor als
> nadelen te hebben als ze samen zijn!
Hoi Sprokkeltje,
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar in principe worden siblings samen geplaatst (juist omdat het siblings zijn en je ze dat niet ook nog af moet willen nemen).
Groeten,
JS
Toch ken ik ook wel voordelen van siblings die niet samen werden geplaatst. Ik blijf dat zo raar vinden…..en zo jammer ook voor de kinderen zelf. En ik ken inmiddels meerdere situaties waarin dat gebeurde en in alle drie de voorbeelden die ik ken zaten de kinderen al in een tehuis op het moment dat de eerste naar het buitenland verhuisde èn werd de tweede vrij snel daarna geadopteerd. In twee van de gevallen gingen de kinderen ook nog eens naar verschillende landen…. zo sneu. Gelukkig hebben die wel regelmatig contact met elkaar maar toch……het zou eigenlijk zo niet moeten gaan, in het belang van de kinderen.
Wij prijzen ons dan ook echt gelukkig dat onze (biologische) sibling bij elkaar mocht blijven, want het gaat dus niet altijd zo.
Wellicht zijn er nadelen te bedenken wanneer je geconfronteerd wordt met een plaatsing van een sibling die NIET samen is opgegroeid (dat kan namelijk ook). De kinderen krijgen dan een nieuwe omgeving, nieuwe ouders en een ander kind dat dan ineens je broer/zus is. En wat als dan blijkt dat beide kinderen beschadigd zijn?
Hallo Simone,
Ik heb dat punt er (in een iets andere vorm) als mogelijk nadeel bijstaan, hoewel dat ik dat punt tot nu toe alleen als theoretisch probleem kan noemen omdat ik hier in de verhalen uit de praktijk niets over hoor.
Mijn vraag is oa of mensen hier in de praktijk ook ervaringen mee hebben (dat de adoptie van een sibling als moeilijk / zwaar wordt ervaren).
De enige ervaringen die ik tot nu toe namelijk gelezen heb over de adoptie van siblings zijn namelijk allemaal positief…
Tja en dan ga ik me wel afvragen of die beren er ook wel echt zijn.
Hoi Nannie,
Je kent ons verhaal: een positief over een meerlingadoptie!
Heb je de Handout van de Stichting adoptievoorzieningen al gezien over adoptie van meer kinderen tegelijk?
http://www.adoptie.nl/WSMdocument/documents/Handout_Meer_kind_2008__def.pdf
Hier staat veel belangrijke informtie over het onderwerp bij elkaar. Zowel persoonlijke ervaringen, positieve punten als zaken waar je rekening mee moet/kunt houden met adoptie van meerlingen staan hierin benoemd.
Verder hebben ze ook een brochure: http://www.adoptie.nl/m/nazorg_publicaties/mn/5/#wan04
Ook interessant om te lezen. Veel succes en hopelijk gaat het goed komen met het bezwaar dat jullie hebben ingediend!
Wat trouwens ook nog een nadeel kan zijn van adoptie van een sibling is dat de kinderen samen een soort van “front” vormen tegen de ouders. Wij hebben dat gelukkig niet meegemaakt maar werden bij de VIA wel voor dat risico gewaarschuwd. Dat de kinderen zeg maar niks van jullie als ouders aan willen nemen en geen contact willen en zich samen als een soort blok tegen je gaan verzetten.
Hoi Simone,
Op het moment dat de sibling niet samen opgegroeid is zullen ze vermoedelijk ook niet tegelijkertijd geplaatst worden. Dan heb je dus de (mogelijke problematiek van) plaatsing in een gezin waar al een kind is en wat vervolgens dan ook nog een biologisch brusje is. Uiteraard zullen er uitzonderingen op zijn, maar in het algemeen worden siblings geplaatst als ze ook een geschiedenis samen hebben (vanwege biologische band of samen opgroeien in een tehuis).
Of heb ik je nu verkeerd begrepen?
Groeten,
JS
Hoi,
Ik weet niet of het uitzonderingen zijn maar het komt voor dat ze elkaar dus eigenlijk niet kennen, of niet meer kennen. Of dat uitzonderingen zijn weet ik niet, denk wel dat het minder voorkomt. Maar het kan dus zijn dat je in zo'n situatie komt. Het is niet uitgesloten dus kun je er beter over nagedacht hebben, toch?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?