hoi
aangezien ik niet zo lang kan wachten. stel ik mijn vraag maar hier.
wat gaat er na het voorstel gebeuren? krijg je gelijk foto's?
ik zie veel dingen/woorden voorbij komen zoals LOA en TA. Wat houdt dit in?
gr HenS
Hoi HenS,
Wij kregen de foto's de avond dat we aangegeven hadden dat we “ja” zeiden tegen dit kindje. Je krijgt dan, zodra je definitief “ja ” zegt, ook meteen te horen of het om een jongetje of meisje gaat en hoe oud het kind is. We konden diezelfde avond het dossier nog komen ophalen en daar zaten de foto's bij.
De Loa is de toestemming van China voor de adoptie van dit kind door jullie als ouders. LOA = letter of acceptence. Het wisselt erg hoe lang je daarop moet wachten. Bij ons duurde het zo'n 4 maanden, ook omdat onze papieren bijvoorstel nog niet in China waren. Maar sommige stellen krijgen de LOA al meteen bij het voorstel of vlak daarna. Nadat je de LOA ontvangen, ondertekend en teruggestuurd hebt moet je weer wachten op de TA (travel accordance??(even uit mijn hoofd)) dat si de afreistoestemming van China, vanaf dat moment mag je het kind gaan ophalen. Je vergunninghouder gaat dan de reis regelen, afspraken maken in China e.d. Na de LOA is het weer een tijdje wachten op de TA, het duurde bij ons zo'n 1,5 maand, maar soms is het wat sneller en soms duurt het langer.
Groet, Titia
Wie is jullie vgh?
Bij kind en toekomst gaat het zo:
Je krijgt een telefoontje dat je hebt geschreven op een SF kindje. Of jullie daar ouders van willen worden.
Je zegt dan direct ja, want je hebt er zelf op geschreven!
Dat is de match! Nog geen voorstel.
Dan gaat die match naar China en naar het min van justitie die allebei hun accoord moeten geven op die match.
Als de match rond is, en dat duurt een week of 3, kan eerder, kan langer, dan pas krijg je het voorstel. Dan krijg je telefonisch alle gegevens.
Ze sturen je dan het dossiertje op. Waarbij er een brief zit dat je een verklaring moet maken dat je niets op internet zal zetten over jullie kindje.
Als je die brief beiden hebt ondertekend en teruggestuurd hebt dan pas sturen zij jullie de fotos van het kindje toe.
Hierna is het wachten op de letter of seeking conformation from adopter (zelfde idee als de loa) die komt uit China. Daar zet je allebei je officiele handtekening dat jullie dit kindje als jullie zoon/dochter willen adopteren.
Dat duurt gem 4 maanden eer je die krijgt. Hierna is 4-6 weken na het ondertekend terugsturen van de loa naar China, wachten op de TA. Je gaat dus ong 4-6 daarna naar China.
Wij zitten nu in week 5 om te wachten op de TA en ik kan je zeggen dat het nu echt moeilijk wordt..poeh..alle wachten is moeilijk, maar hoe dichterbij het komt, hoe meer het me aanvliegt zeg maar…
Sucses en op naar een snel voorstel!
Hoi HenS,
Als je beiden thuis bent of je kunt al snel overleggen en je meteen zeker dat je het voorstel accepteert dan kun je het ook meteen doorgeven en dan krijg je ook al snel de verdere gegevens (voorstel zonder leeftijd en geslacht van het kind en zonder foto's).
Maar je mag ook even ( een paar dagen) de tijd nemen om het te laten bezinken, informatie over de special nee dop te vragen enz. en het dan (telefonisch of via mail) doorgeven. Je kunt binnen redelijke grenzen gewoon bellen op het moment dat je zeker bent over dit voorstel.
Ook wij hebben erg goed ervaringen gehad met Meiling in deze periode.
Groet, Titia
hoi
wij zitten bij meiling.
maandag 25/7 voorstel gehad, die nacht geen 1 oog dicht gedaan hahahaha!
dinsdag 26/7 gebelt met meiling en JA gezegd dit was 10uur. 11uur in de auto gestapt 1,5uur gereden, foto's ed opgehaald. we hebben beschuit met muisjes gekregen met een lekker bakkie koffie (daar waren we aan toe) tussen koffie en muisjes foto's kijken en zij maakte ook foto's (vind ze leuk) ik heb ze vanavond ook per mail gekregen.
de LOA is ook getekend en nu wachten op de TA. en als het allemaal mee zit reizen we ergens in nov 2011 naar china.
het lijkt zo makkelijk, maar het was een drukke leuke dag!!!
groetjes HenS
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?