IND

• Lilianbos

Na thuiskomst moeten we onze adoptie-kinderen aanmelden bij de IND voor de verblijfsvergunning.

Per 1 juli zijn de leges hiervoor verhoogd van 331 naar 950 euro (voor landen waarbij geen MVV nodig is).

Voor landen waarvoor wel een MVV vereist is, is de aanvraag voor MVV verhoogd met 619 euro.

Da's toch een absurde verhoging??

Wat vinden jullie hier allemaal van?

619 euro verhoging is wel enorm veel, alsof adoptieouders al niet hele zware lasten door de procedure hebben????

• HenS

het is gewoon belachelijk!!!!!!!! alles is al zo duur!!

gaat dit nu al in???

gr HenS

• MCP

Ja, dat gaat nu al in.

Op de site van Meiling staat dat zij een kritisch geluid hierover laten horen in Den Haag.

Overigens: H&S: jij hebt daar niet mee te maken hoor, je adopteert toch uit China en je BKA is toch van na 2006, dus wordt je kindje gelijk Nederlander.

• summer-2424@hotmail.com

pff niet te filmen zeg , waarom moet het zo duur allemaal zeg.

ook daar maar weer voor gaan sparen:(

• HenS

oke, ik vind het soms zo ingewikkeld.

ik dacht dat MVV te maken had met de verblijfsvergunning die wij in ned weer moeten veranderen?

gr HenS

• MCP

H&S jullie BKA nummer is toch van na 2006 en dus krijgt het kind helemaal geen verblijfsvergunning.

Het reist in op een chinees paspoort met zijn chinese naam en een visum.

Bij inschrijven in de gemeente waar je woont krijgt het jullie achternaam en direct de nederlandse nationaliteit.

• HenS

ik moet zeggen dat ik dit NIET uit de info haal die we hebben gekregen en ik ben blij dat dit prikbord bestaat endat er altijd iemand is die je dit duidelijk kan maken.

en JA wij hebben een bka van 2006

MCP bedankt voor je antwoord.

gr HenS

• MCP

Misschien heb jij wel een oude brief ofzo gekregen.

Want in mijn documentatie staat het wel, gekregen in dec.2010.

Hoe dan ook, ik heb het nog verder voor je nagekeken en het geldt voor alle BKA nummers van na 1 jan. 2006, dus ook voor jou.

Je hoeft je echt nergens druk om te maken.

• B

wij zijn van 2005, dus oude procedure, maar ons is door de IND verteld 300 euro leges… maar misschien omdat onze TA van voor 1 juli is..

• MCP

Nou, dat valt dan allweer mee, geen idee of het met je TA te maken heeft, ik heb er geen ervaring mee ( gelukkig).

Ons jongste BKA is van januari 2007 en de BT van maart 2007 en in 2010 verlengd.