Ik begrijp dat je trots bent en oh zo blij! Maar dat van die zaterdagmiddag gelijk met beschuit en muisjes en de hele goegemeente die je kindje mag komen bekijken, dat begrijp ik niet. Veel te druk, veel te belastend!
Wij zijn net anderhalve maand thuis met onz sibling (nee niet uit China) en hebben het echt heel erg rustig aan gedaan, pas nu sind afgelopen weekend ontvangen we visite, mondjesmaat, niet langer dan 2 uur. Onze ervaring is dat mensen, ook al weten ze nog zo goed wat wel of niet “mag” dit geheel vergeten en voor je het weet wordt je kind opgetild, geknuffeld en gekust door “vreemden”. Wij hebben al onze naasten een informatiebrief over Hechting gestuurd, en als er iemand langskomt melden we van te voren nog eens goed, dat de kinderen niet opgetild, geknuffeld en op schoot mogen worden genomen, behalve door ons.
Maar goed, misschien is jullie kindje nog een baby die het allemaal niet zal beseffen? Anders zou ik zeggen: sla die beschuit met muisjes middag over! alleen de opa's en oma's is voldoende hoor, voor de eerste periode.
In elk geval een goede terugreis!