Dat doet J eigenlijk vanaf het begin.. wegkruipen bij mij. En daar maak ik me weer druk om.
Hij doet het ook als er andere kindjes willen spelen van zijn leeftijd. Zodra een vriendin met kindjes in dezelfde leeftijd even langskomt, dan kruipt hij bij me en wil alleen maar bij me zitten.
Dat hij dat bij volwassenen doet vind ik alleen maar prettig. Maar waarom ook bij kindjes?
Zoals jullie ook in China zagen, hij bleef daar ook uit de buurt van andere kindjes. Al had hij met jullie zoontje wel af en toe zijn momentjes m.r. op die verhoging in de lobby samen dr op en dr af.
Gaan we boodschapjes doen let hij op niemand behalve mij. Als iemand met mij praat dan gaat hij al zwaaien zo van wij gaan weer verder hoor…doeiiiii
Merk wel dat hij bij ons in huis nu ook wat vrijer gaat worden, eindelijk. Voorheen alleen maar bij mama op schoot zitten en me helpen met alles wat ik deed, en speelgoed, keek hij niet eens naar. Nu kan hij al zeker 10 tot 15 min met zijn blokkenkar sjouwen (hier dr in en buiten dr uit, en anders om ;-) ) dus dat is een grote stap vooruit. Hij durft me los te laten. Maar, hij roept me wel continu, bevestiging of ik nog wel in de buurt ben.
Ik werk 2 nachtjes in de week, in de gehandicapte zorg bij kindjes die meervoudig beperkt zijn, en hij dan door papa ipv mama uit bed wordt gehaald is het huilen totdta mama thuis is.
Het is over als hij samen met papa mij op bed gaat leggen, dan weet hij waarschijnlijk dat mama gaat slapen? Dan gaat hij ook met alle plezier van de wereld met papa spelen en wandelen met de hondjes.
Hij valt savonds alleen in slaap als ik naast zijn bedje zit en zijn handje vast houdt. Duurt wel 30 tot 40 min. En dan telkens mama..ja lieverd ga maar lekker slapen, dat eigenlijk de hele tijd.
Als we in de winkel zijn, dan waak ik als een hond over hem, als mensen aan hem willen zitten (en geloof me, dat schijnt normaal te zijn om aan andermans kind te zitten, zelfs mensen de je niet kent!), spring ik er tussen. Dat is me nou een paar keer gebeurd en hij vind het echt niet leuk en kruipt naar me toe. Nu ga ik er alvast tussen staan.
Hoe weet je nou of het hechten goed gaat he? Ik vind dat best een heel moeilijk ding!