Je bent straks het lange wachten vergeten

• B

Wij hebben inmiddels toch wel zo goed als ons normalen leven opgepakt en houden er niet zoveel rekening meer mee. Wel hebben we niet veel mensen aan huis, maar inmiddels komen vrienden en opa en oma's gewoon over de vloer.. wel nog wat op afstand.. Dus zeker nog niet oppassen, verschonen en eten geven.. Maar wel een koekje of plakje worst voorhouden.. Ik kan me niet voorstellen dat onze dochter ineens minder aan ons zou hechten omdat ze een plakje worst heeft gehad ofzo, bovendien krijgt ze die ook van de slager :) Wel zien we weer ander (positief) gedrag en dat is dat ze wat verlegen wordt naar andere mensen en dan ons echt opzoekt en we haar op moeten tillen.. Ook komt ze steeds meer rustig en zonder reden lekker bij een van ons hangen .. achter de computer of voor de tv en dan lekker kriebelen en kroelen..Ook ben ik altijd thuis dus ze gaat niet naar een oppas. Er is altijd 1 van ons bij haar…

• sprokkeltje

Hihi jullie zoontjes zijn allebei charmeurs hoor, Eke en M.R!

En eigenlijk de onze ook wel haha!

Wij gaan met ons zoontje wandelen en boodschapjes doen. De hondjes uitlaten.

En op bezoek bij mijn ouders omdat daar mijn paarden staan.

Mijn ouders geven hem een handje. En hij zwaait naar ze en geeft handkusjes.

En dat houden we voorlopig even zo.

Klessebessen met opa en oma dat kan meneer als de beste op zijn manier. Leuk om te zien.

Maar als hij het zat is, de paarden gevoerd en verzorgd, pakt hij de vingers van papa en mama, en gaat

al dag roepend naar de auto. Hij weet in elk geval dat wij drietjes bij elkaar horen.

• m.r

Jouw J is ook zeker een heerlijk en lekker ventje!

En wat fijn dat het zo goed gaat..

Wij zijn ook nog wat voorzichtig we zijn nog maar 2,5wk thuis.

En tuurlijk wil ik hem zo graag aan iedereen laten zien en kennis met hem laten maken

maar het voelt nog niet goed.

Onze man stapt gewoon echt op iedereen af ook in de winkels spontaan maar mij iets te zullen we maar zeggen

dus deze week ff alleen in de tuin spelen, wandelen en fietsen met de hond en niet naar de winkels.

Zo ziet hij dan toch mensen maar niet te dichtbij.

Want wat is het toch leuk als die mevrouw in de rij bij de kassa moet lachen om jouw guitige kop en stapje voor stapje komen ze dan steeds dichterbij jou

ik wil dat nog niet.

Hij is nu 2x weg gekropen in mijn hals toen iemand hem aansprak dus het begint te komen. Nu nog net ff beetje erger en dan moet t goedkomen

• sprokkeltje

Dat doet J eigenlijk vanaf het begin.. wegkruipen bij mij. En daar maak ik me weer druk om.

Hij doet het ook als er andere kindjes willen spelen van zijn leeftijd. Zodra een vriendin met kindjes in dezelfde leeftijd even langskomt, dan kruipt hij bij me en wil alleen maar bij me zitten.

Dat hij dat bij volwassenen doet vind ik alleen maar prettig. Maar waarom ook bij kindjes?

Zoals jullie ook in China zagen, hij bleef daar ook uit de buurt van andere kindjes. Al had hij met jullie zoontje wel af en toe zijn momentjes m.r. op die verhoging in de lobby samen dr op en dr af.

Gaan we boodschapjes doen let hij op niemand behalve mij. Als iemand met mij praat dan gaat hij al zwaaien zo van wij gaan weer verder hoor…doeiiiii

Merk wel dat hij bij ons in huis nu ook wat vrijer gaat worden, eindelijk. Voorheen alleen maar bij mama op schoot zitten en me helpen met alles wat ik deed, en speelgoed, keek hij niet eens naar. Nu kan hij al zeker 10 tot 15 min met zijn blokkenkar sjouwen (hier dr in en buiten dr uit, en anders om ;-) ) dus dat is een grote stap vooruit. Hij durft me los te laten. Maar, hij roept me wel continu, bevestiging of ik nog wel in de buurt ben.

Ik werk 2 nachtjes in de week, in de gehandicapte zorg bij kindjes die meervoudig beperkt zijn, en hij dan door papa ipv mama uit bed wordt gehaald is het huilen totdta mama thuis is.

Het is over als hij samen met papa mij op bed gaat leggen, dan weet hij waarschijnlijk dat mama gaat slapen? Dan gaat hij ook met alle plezier van de wereld met papa spelen en wandelen met de hondjes.

Hij valt savonds alleen in slaap als ik naast zijn bedje zit en zijn handje vast houdt. Duurt wel 30 tot 40 min. En dan telkens mama..ja lieverd ga maar lekker slapen, dat eigenlijk de hele tijd.

Als we in de winkel zijn, dan waak ik als een hond over hem, als mensen aan hem willen zitten (en geloof me, dat schijnt normaal te zijn om aan andermans kind te zitten, zelfs mensen de je niet kent!), spring ik er tussen. Dat is me nou een paar keer gebeurd en hij vind het echt niet leuk en kruipt naar me toe. Nu ga ik er alvast tussen staan.

Hoe weet je nou of het hechten goed gaat he? Ik vind dat best een heel moeilijk ding!

• Mama Shen

Leuk hoor de bemoedigende berichten, het wachten begint nu toch wel op te spelen, maar het zal nog een maand of 2 moeten………

Voor de mama's met onzekerheid, ik lees alleen maar bemoedigende berichten, plezier van en met elkaar, beetje wennen en toch zekerheid kiezen…..leuke dingen doen samen……..Kijk eens hoe ver jullie al zijn in een week of vijf, top volgens mij. En als jullie zo goed blijven nadenken over wat wel of niet dan komt het helemaal goed.

Onze kleine vriend had na een maand of drie in de supermarkt ontdekt dat als je krijsend op de vloer ging liggen je misschien wel kans maakte op hetgeen je wilde……het snot kwam met tranen uit alle gaten die hij had….even tot 10 tellen en afleiden en dan weer groot plezier…….het is wat mij betreft de eerste vijf maanden een marathon, maar dat is het ook als je moet voeden en een babytje ziek is de eerste keer…..alleen zijn onze lijven er hormonaal niet op voorbereid……

Hier thuis willen we het liefst morgen naar china, maar eerst is Shen nog jarig en als het tegenzit hebben we ook nog herfstvakantie…..ben al bezig iets leuks te plannen voor als we niet naar china zijn dan…..

Erg fijn om mee te kunnen lezen met jullie, geeft mij weer veel info over hoe het was, ook met mijn onzekerheden….het gaat echt helpen……Ik hoop dat ik jullie ook help met wat posts….het komt allemaal goed juist omdat jullie allemaal zo bewust bezig zijn en als je nog twijfel zou hebben je video interactie kan inschakelen om te laten bevestigen dat het goed gaat en eventueel nog wat tips kunnen krijgen……

Goed weekend,

Betty