Ons mannetje is nu 3 weken bij ons en ik ben gastouder. Echter 1 maand voordat wij naar China vertrokken zijn er heel veel klanten geweest die de opvang hebben opgezegd. Dus ik ben van 11 naar 3 kids gegaan wat een enorme klap is in mijn salaris. Adoptieverlof? nee dat telt niet als je zelfst. bent dus ik heb 3 weken China gehad en 5 weken volledig gesloten(zonder inkomsten) Iedereen leefde al die tijd enorm met ons mee dus het was een ontzettende klap in ons gezicht, daar zit je dan. Tja risico van het vak, ik weet het maar bepaalde opzeggingen had ik echt niet aan zien komen en dat heeft pijn gedaan. Ik functioneerde prima en ze waren erg tevreden maar een paar weken dicht kon niet. Alles was geregeld met invalgastouders/wenmomenten e.d. en dan is het tot ziens. Sommige kids had ik al meer dan 3jr over de vloer..Anderszijds begrijp ik het wel je kiest toch voor je eigen kind op zo'n moment maar als je een goede band hebt met de gastouder en de kinderen spelen er naar hartelust zou ik niet kunnen zeggen toedeloe, echt niet. Helemaal niet als alles tijdens de afwezigheid prima geregeld was
Uiteraard ben ik gaan werven om per okt. nieuwe kindjes te krijgen maar de markt is hier momenteel erg slecht.
Ik ben dus genoodzaakt om buitenshuis er iets bij te zoeken en dit is niet makkelijk. Ik heb volgende week een gesprek om op flex. basis in de zorg te kunnen werken. Hoop echt dat het doorgaat zodat ik weer meer inkomsten kan genereren.
Aan de andere kant voelt het ook rot omdat ik het me zo anders had voorgesteld. Ik ben bewust gastouder geworden(sinds 2005) om zo ook voor mijn eigen kindje te kunnen zorgen. Nu lijkt het erop dat ik hem dus naar een oppas moet gaan brengen w.s. al zeer binnenkort. Mijn gevoel zegt dat dit helemaal nog niet kan dus ik hoop in elk geval tot dec. uit te kunnen zingen en buitenshuis werken op de momenten dat mijn man vrij is.