Ik vind het jammer dat mensen zo reageren op de financiele situatie van een ander.
Heb je wel eens van tegenslagen gehoord op dat gebied, nadat je het voorstel al gehad hebt?
Het is zo makkelijk oordelen over andere mensen als je zelf niet in die situatie zit.
Mijn man en ik hebben het mooi opgelost. Een maand adoptieverlof om en om. Ik werk in de gehandicaptenzorg bij kindjes in de nachtdienst. Ik werk de ene week 2 nachtjes (do/vrij) en de andere week drie nachtjes (za erbij), mijn man is altijd vrij op vrijdag en in de weekenden.
Ook wij kunnen niet zonder 2 inkomens. En godzijdank kreeg ik de baan in de nacht (ik werkte voordat we naar China gingen alle diensten) zodat ik op vrijdag kan slapen, op zaterdag als ik de ene week uit de nacht kom blijf ik gezelig op, en slaap het middagdutje met ons zoontje mee, en ga wat vroeger savonds naar bed. Zo zijn we toch nog om het weekend samen vrij.
Je kan het allemaal nog zo goed geregeld hebben, er kan altijd vanalles anders lopen dan gepland. Kijk bij m.r, die had dit ook nooit gedacht, kindjes die al jaren kwamen en opeens (ondanks alle medeleven van de ouders) afhaken, en niet eentje, nee gewoon bijna allemaal!! Dan moet je toch wat!
Gelukkig zijn er ook nog zondagskinderen onder ons, die een jaar vrij kunnen nemen zonder financiele problemen, heerlijk toch, maar oordeel niet zo snel over andere mensen als je de achterliggende oorzaak niet weet!