adopteren en verhuizen

• MCP

www.visio.org ( blinden) www.auris.nl ( doven)

Genoeg info te vinden.

Oke, ik wist niet dat het aan de rand van het dorp was, ik probeerde je er alleen op te wijzen dat het niet altijd handig is/ zou kunnen zijn en ook niet elk dorp heeft evenveel voorzieningen, dus vandaar.

't Leek me niet handig om nu te verhuizen en over een paar jaar te bedenken dat het toch niet echt een handige keus was omdat er dan adoptiemogelijkheden afvallen of omdat je te ver van instanties zou wonen.

• froukje

Zelf hebben we een dochter welke op een doven school zit

valt onder kentalis zie hieronder

niet alle scholen hebben volgens mij het Doof /SH op school daar zou je dan ook naar moeten kijken wat het aanbod is

Kentalis Scholengemeenschap Effatha Zoetermeer

Kentalis Tine Marcusschool Groningen en Emmen

Kentalis De Skelp Drachten

Kentalis Dr. J. de Graafschool Groningen

Kentalis Enkschool Zwolle en Kampen

Kentalis Guyotschool voor SO Haren

Kentalis Guyotschool voor VSO Haren

Kentalis Het Rotsoord Utrecht

Kentalis Signis Amsterdam en Zaanstad

Kentalis De Stijgbeugel Arnhem

Kentalis Dr. P.C.M. Bosschool Arnhem

Kentalis Terwindt Groesbeek

Kentalis De Marwindt Nijmegen

Kentalis Martinus van Beek Nijmegen en Oss

Kentalis Compas Sint-Michielsgestel

Kentalis Rafaël Sint-Michielsgestel

Kentalis Mariëlla Vught

Kentalis Talent Vught

• froukje

http://www.kentalis.nl/Kentalis_C01/Modules/PaginaA/PaginaA_Module.asp?SessionID=7349927604618780658590802&CustID=711&ComID=1&ModID=504&ItemID=0

• BG

Onze zoon zit ook op een cluster 2 school van Kentalis (ESM, dus niet voor dove kinderen). Het is een dependance van de dr Bosschool en…ligt in een dorpje, Silvolde. Het is echt een plattelandsschooltje. Voor ons een reden om hem hier naar toe te laten gaan. Wij (voormalige stadsmensen) wonen sinds we kinderen hebben in een dorpje en het is wel heel fijn als je kind dat extra ondersteuning nodig heeft dan naar een dorpsschooltje kan.

• wereldwondermama

Zooo we zijn ondertussen al naar het huisje wezen kijken. Erg leuk alleen te veel verbouwingskosten en de vraagprijs kon niet erg veel omlaag….

Dus jammer, maar tja we kijken nu gewoon rond of er nog eens iets leuks voorbij komt.

Voor ons gaat de special need doof/blind wel afvallen omdat de scholen gewoon te ver weg zijn van waar we wonen. Wel nog bedankt voor de links trouwens!!

Zowat alle scholen zijn toch zeker een uur rijden van ons dorp…… Dus praktisch is het gewoon niet echt te doen voor ons. Wel als we verhuizen, maar dan laten we wel een groot sociaal vangnet van familie en vrienden achter en zouden we naar ander werk op zoek moeten.

Dus we blijven voorlopig gewoon even wonen waar we zitten. En dan misschien toch maar eens die badkamer opknappen (is ook leuk (:P)