Hoi allemaal,
Hebben jullie enig idee wat de wachttijd voor een intake gesprek bij de vergunninghouders is? Ons rapport ligt nu een paar weken bij VGH en we hebben nog helemaal niets gehoord.
Groetjes Suus
Dta hangt ervan af voor welk land je wilt gaan en bij welke vergunninghouder.
Je kan er altijd een telefoontje aan wagen.
Ik heb in december gebeld omdat ik het ook wat lang vond duren. Toen bleek dat we drie weken later aan de beurt waren.
Resultaat: We hebben de intake deze week gehad!
Een vriendelijk telefoontje helpt dus wel!
Dat was zeker toevallig.
We hebben een wachtlijstnummer en een factuur voor het inschrijfgeld gekregen. We hebben een tijd geleden telefonisch contact met de vergunninghouder gehad om te checken of we bij hen bemiddelbaar zijn. Dit was nog maar de vraag aldus de vergunninghouder en we moesten eerst ons rapport maar opsturen.
Kan het dan ook zijn dat je, als je het inschrijfgeld betaald hebt, alsnog afgewezen wordt? Of mogen we er vanuit gaan dat we, aangezien we een wachtlijst-nummer gekregen hebben, wel bij hen bemiddelbaar zijn?
Wij hebben gisteren de Beginseltoestemming gekregen!!
Ons rapport is naar Meiling gestuurd. Dus ik ben ook heel benieuwd hoe lang we ongeveer moeten wachten. We gaan uit van 8-10 weken.
@suzy en ing2; super dat jullie al bericht gekregen hebben. Het is toch fijn om weer een datum te hebben. Dan is er weer iets leuks om naar uit te kijken he.
Ligt eraan welke vergunninghouder.
Bij de meeste staat duidelijk op hun site dat het eerste bedrag alleen bedoeld is voor het bekijken van je rapport/eventueel in gesprek gaan met je enz.
Als je niet bemiddelbaar blijkt te zijn, ben je dit bedrag meestal kwijt.
Voor ons reden om eerst duideijk na te gaan (aan de hand van telefoontjes/googlen enz) voor welke landen we bemiddelbaar waren, en duidelijk na te vragen bij de VGH of dit land ook open was/naar verwachting snel open zou gaan.
Adoptie kost al genoeg, zonder dat je 2/3 keer inschrijfkosten hoeft te betalen.
Succes!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?