Wachttijd tot intake bij VG?

• Ing2

Dit bericht heb ik er per ongeluk twee keer ingezet, deze heb ik maar verwijderd.

• Suzy Anna

Wij hebben er vantevoren idd een aantal telefoontjes aan gewaagd en zijn door de vergunninghouder zeer vriendelijk en uitgebreid te woord gestaan.

Ze vertelden ons dat het (voor de landen waarin zij bemiddelen) waarschijnlijk een moeilijk verhaal zou gaan worden. We werden niet direct afgewezen, ze zeiden wel graag ons gezinsrapport te willen lezen en dan zouden ze bepalen of bemiddeling door hen haalbaar was voor ons.

En toen kregen we dus dit weekend een brief met wachtlijstnummer en verzoek inschrijfgeld over te maken.

En nu weten wij niet goed wat we moeten doen.. Waarschijnlijk toch deze week de vergunninghouder bellen..

Groetjes

Ps gefeliciteerd met jullie beginseltoestemming mama in spe

• Ing2

Suzy Anna Schreef:

——————————————————-

> Dat was zeker toevallig.

>

> We hebben een wachtlijstnummer en een factuur voor

> het inschrijfgeld gekregen. We hebben een tijd

> geleden telefonisch contact met de

> vergunninghouder gehad om te checken of we bij hen

> bemiddelbaar zijn. Dit was nog maar de vraag aldus

> de vergunninghouder en we moesten eerst ons

> rapport maar opsturen.

>

> Kan het dan ook zijn dat je, als je het

> inschrijfgeld betaald hebt, alsnog afgewezen

> wordt? Of mogen we er vanuit gaan dat we,

> aangezien we een wachtlijst-nummer gekregen

> hebben, wel bij hen bemiddelbaar zijn?

Dat zou best wel kunnen. Wij hebben ons eerst bij een andere vergunninghouder ingeschreven, na veel telefonisch contact bleek dat we niet kozen voor de SN die er voor dat land gevraagd werden. We hebben toen geen intakegesprek gedaan omdat we anders nog veel meer geld kwijt zouden zijn. We waren nu ‘alleen’ het inschrijfgeld kwijt en niet het grotere bedrag wat je moet betalen voor het intake gesprek en begin van de procedure.

Toen hebben we ons rapport laten opsturen naar een andere VGH en die willen ons bemiddelen.

He ging er bij ons echt om dat we de SN voor dat speciefieke land niet zagen zitten. Ze hebben ons via de telefoon wel heel goed geholpen en ons een goed advies gegeven of we te bemiddelen waren. Daar hebben we goed naar geluisterd en zijn toen overgestapt.

Als ze aan de telefoon tegen jullie zeggen dat je bemiddelbaar bent, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Bij ons waren ze er heel eerlijk in. Dit was de NAS.

Succes met alles

• Ing2

Suus,

Heb je al bericht over de intake?

Of al enig zicht wanneer jullie op intake mogen komen?

• Suzy Anna

Hoi Ing2,

Ik heb je een privé-bericht gestuurd, maar weet niet zeker of 'ie is overgekomen?

Groetjes

• Ing2

Hoi Suzy,

Ik hem m gekregen en ook alweer beantwoord.