zwanger tijdens procedure?

• Paulina C.

Hoi Pepe,

Ja, daar worstelen onze vrienden ook mee. Soms gebeuren die dingen inderdaad gewoon. En ik denk dat zij er wel goed mee weten om te gaan, mocht hen zoiets overkomen (zwanger na voorstel). Maar ik vraag me dan af hoe de VG dan reageert, of zij het in bepaalde gevallen wel toestaat dat ouders, terwijl de moeder zwanger is, hun adoptiekindje gaan ophalen…?

Groeten,

Paulina

• Lisa4

Die regels zijn belangrijk en ze zijn er niet voor niets. Een kind krijgen (zeker een eerste) is een ervaring die veel impact heeft. Ik zou niet weten hoe ik de eerste periode van hechting met onze peuter had kunnen combineren met een kraamtijd van een broertje of zusje…

Maar er valt niet altijd wat te plannen en ik moet eerlijk bekennen dat ik het met de huidige wachttijden en onzekerheden een ‘duivels dilemma’ vind en niet zou weten wat ik had gedaan.

Maar het hoeft geen vertraging te betekenen. Ik weet dat een echtpaar hun zwangerschap keurig aan de vgh heeft gemeld en tijdens de 9 maanden zwangerschap en het eerste jaar verzorging gewoon op de wachtlijst is gestegen (wisten wel dat ze geen voorstel konden krijgen in tussenliggende tijd).

Resultaat: Na het hervatten van de procedure (en een nieuwe BT) stonden ze gelijk boven aan de lijst en kregen ze snel een voorstel.

Eerlijk gehandeld en toch een meedenkende/werkende VGH.

• Nannie

Als je zwanger wordt en een baby krijgt is dat natuurlijk sowieso goed nieuws.

Het tweede is voor veel vrouwen hier alleen niet een direct resultaat van het eerste.

Daarom kan ik me ook levendig voorstellen dat je (zeker als je al een heel IVF-traject en misschien zelfs miskramen achter de rug hebt) je afvraagt wanneer je dit dan gaat melden. Voor de 3 maanden? Direct bij 3 maanden?

Om nou hoogzwanger een kindje te adopteren vind ik dubieus.

Je moet er wel kunnen zijn voor je adoptiekindje, voor de volle 200 %

• metam

De mensen die zwanger waren wisten dat tijdens de reis nog niet, maar vlak daarna. Dat had geen consequenties. De mensen waarvan de man het kindje heeft opgehaald: ik weet niet of de VH er later achter is gekomen, maar ik vermoed dat er geen consequenties zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat je even wacht met het melden ivm de mogelijkheid van een miskraam. Het zal ook van het land afhangen (of de voorstellen voorspelbaar komen of niet) of je snel of minder snel de VH op de hoogte brengt. Maar inderdaad, de regel is er niet voor niets. Het is al een enorme verandering om je eerste kind te krijgen, laat staan dat het twee kinderen zijn binnen een jaar.

Meta

• summer@

Wij zijn altijd eerlijk geweest ook naar de vergunnninghouder toe, voor china liepen de wachttijden alleen maar op, in die situatie hebben wij nooit gezeten, maar wij waren eerst wel gestopt, want ook als de zwangerschap mis was gegaan, dan moet je dit wel verwerken. En dan hadden we alsnog besloten te stoppen, we waren al heel dankbaar met onze dochter.

Hoe het voor anderen zal zijn weet ik niet, wij zijn nooit in deze positie terecht gekomen, maar en een baby en een kindje adopteren, wat bijna gelijk komt, lijkt me heel erg zwaar en ook niet eerlijk tegenover het adoptiekind, dit kindje heeft al een verleden achter zich, en iemand beschreef ook dat je hormonen op gaan spelen als je zwanger bent, dit klopt helemaal.

Ik zou ten alle tijden eerlijk zijn, we hadden de vergunninghouder al eerder ingelicht, maar wilden toch nog definitief wachten met het stoppen van de tweede procedure na de 20 weken, en dit was goed.

wil ze toch heel veel sterkte wensen met alle keuzes die ze maken, maar wees vooral eerlijk.

• Paulina C.

Hoi Lin,

Fijn dat het bij jullie zo mooi is gelopen. Mag ik vragen bij welke VG jullie destijds zaten? Kan misschien handig zijn voor onze vrienden bij het kiezen van een VG straks.

• Suzy Anna

Hoi Lisa4,

Dus zo kan het ook gaan? Ik dacht dat je plek op de wachtlijst “bevroren” wordt tijdens zwangerschap en eerste jaar erna?

Geldt jouw verhaal voor alle vergunninghouders?

Groetjes Suus

• Enjoy

Hoi Paulina en Pepe,

Soms gebeuren die dingen zo……… Ja het kan voorkomen dat je zwanger raakt terwijl dat niet mogelijk zou zijn, de pil niet werkt of meer uitzonderlijke situaties. Maar om nu tegelijkertijd bewust op 2 paarden te wedden vind ik wel wat anders….. Persoonlijk vind ik je gaat vol voor adoptie of (nog) niet.

Groet

KP

• Paulina C.

Om welke wachtlijst gaat het dan? Bijvoorbeeld bij China geldt dat denk ik niet….? Dan liggen je papieren waarschijnlijk al daar, of kunnen die dan ook blijven liggen tot een jaar na de geboorte van de baby….? Iemand zoiets al eens gehoord?

• Suzy Anna

Hoi,

Ik heb begrepen dat papieren opnieuw vertaald en opgestuurd moeten worden omdat je situatie na zwangerschap veranderd en je ook opnieuw een raadsgesprek(ken?) hebt?

Maar ik weet het niet helemaal zeker, misschien iemand die dit kan bevestigen ( of ontkennen :-).