zwanger tijdens procedure?

• Suzy Anna

Oh ja, ik bedoel de landen-wachtlijst, niet de algemene wachtlijst voor intake. Bij die laatste moet je bij zwangerschap weer overnieuw, dan wordt je plek niet “bevroren” is ons verteld.

• Simone30

Hoi, inmiddels hebben wij een bio kindje, adoptie kindje en recent weer een bio kindje (vlak na thuiskomst met onze tweede bleek ik weer zwanger, en nu iets meer dan een jaar later onze derde erbij). En wij hadden een cooperatieve VH, konden op de wachtlijst onze plek handhaven (na de intake). Maar dat verschilt dus per VH. Trouwens, door de komst van onze eerste moesten wij helaas van VH wisselen en had het blijven staan op de wachtlijst geen nut gehad ;-) maar dat terzijde…

• summer-2424@hotmail.com

Denk zelf dat je ten alle tijde eerlijk moet blijven nu ik deze topic gelezen heb ,over regels wel of niet van de vgh

Vindt ik eerlijk zijn , en blijven belangrijk maakt niet uit wat de gevolgen zijn, mi is dat altijd het beste !!

• pepe

Ik wil wel één regel uit mijn vorige stukje nog even benadrukken

je moet het niet zo willen plannen

Als ik je latere reacties lees, haal ik daar uit dat je vrienden er over nadenken om het wél zo te plannen…. of in ieder geval op twee paarden te wedden en maar te zien waar het schip strand….

Dat lijkt me niet wenselijk…..

Als het je OVERKOMT, dan deal je er mee….

en dan is het niet ideaal, maar zijn andere opties wellicht nog minder ideaal….

Ik zou er alleen nooit op aansturen.

En als je weet dat je kinderen kunt krijgen en je neemt geen maatregelen tijdens een procedure…. pffff

Dat voelt voor mij echt anders als onverwacht zwanger raken tijdens een procedure….

Succes voor je vrienden overigens… blijft een moeilijke beslissing.

Maarre….. als adoptie je hart heeft, en je staat open voor China sn én je bent bemiddelbaar…..

Dan hoeft een procedure helemaal niet lang te duren…. misschien zelfs minder lang als proberen zwanger te raken en het zwanger zijn…

• Paulina C.

Hoi Pepe,

Ik weet niet wat ze precies willen. Geef in ieder geval alle reacties aan hen door, zodat ze er nog eens goed over kunnen nadenken. Bedankt ook voor jouw mening. Blijft een lastige kwestie, denk ik, ook omdat ze niet zo heel jong meer zijn, en als ze ook nog een biokindje willen, kunnen ze daar niet meer al te lang mee wachten. Overigens weten ze niet of ze zwanger kunnen worden. Maar adoptie willen ze in ieder geval heel erg graag.

Groeten,

Paulina

• metam

Hallo Suzy Anna,

Zoals ik al schreef in de eerste reactie: je moet na de geboorte van een kind (of opname van een adoptiekind) een jaar wachten voordat je met een adoptieprocedure kunt beginnen (of verder gaan). Als je zwanger raakt moet je dus na de geboorte een jaar wachten, en dan komt er een nieuw raadsonderzoek met een nieuw gezinsrapport waarin de nieuwe situatie beschreven wordt. Vaak kan dat met één gesprek trouwens, omdat het alleen het aanvullende deel is van na de geboorte/opname.

Groet,

Meta

• Paulina C.

Hoi allemaal,

Misschien nog leuk om te weten voor degenen die op mijn berichtje hebben gereageerd (dank daarvoor): onze vrienden hebben besloten om helemaal, voor 100% voor de adoptie te gaan!

Groeten,

Paulina

• summer@

fijn voor ze en hopelijk mogen ze snel een kindje in hun armen sluiten.