Ik ben eigenlijk een beetje radeloos en weet niet meer hoe we het moeten aanpakken.
Onze zoon is sinds februari 2012 bij ons (inmiddels 21 maanden, dus ruim anderhalf). Hij doet het over het algemeen erg goed. Went goed en voelt zich goed op z;n gemak. In het begin had hij af en toe wat moeite met inslapen en als hij ‘s nachts wakker werd, wilde hij graag onze geborgenheid voelen. We namen hem dan ’s nachts maar in bed, zodra hij wakker werd. Dit werd steeds minder en was voor ons ook niet erg voor af en toe.
Een maandje geleden zijn we met z'n drietjes op vakantie geweest in een huisje hier in Nederland. Ging ook best goed. Alleen het inslapen vond hij moeilijker. Wij hebben aan hem toegegeven omdat ons gevoel dit aangaf. In een vreemde omgeving wilden we niet moeilijk doen voor één week.
Eenmaal thuisgekomen de draad weer snel opgepakt en ook gaan proberen met slapen bij oma (aangezien zij straks een dag opvang gaat regelen). Bij oma hetzelfde verhaal en oma blijft dus even bij hem totdat hij slaapt.
Sinds nu ruim 2 weken wil hij niet meer slapen zonder dat we bij hem blijven, wordt hij meermalen per nacht wakker en wil hij absoluut niet dat we van zijn zijde wijken.
Omdat ik weet dat er fases zijn waar we doorheen moeten, heb ik gedacht: dit gaat wel over. Maar het duurt nu toch echt al meer dan twee weken en we worden er radeloos van.
Moeten we aan hem toegeven en bij hem blijven totdat hij slaapt, of moeten we weer consequent gaan doen met de 5-minuten-methode. (die overigens wel meer dan anderhalf uur kan duren, waardoor we vervolgens toch maar weer geneigd zijn om toe te geven).
Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringsverhalen van mensen. Hoort dit nou bij de leetijd of is het adoptiegebonden.
Omfie