referentiebrieven

• A G

Hallo,

wij zijn bezig met het verzamelen van de documenten voor China, we zijn al een heel eind en hebben ook mensen gevraagt om de referentiebrieven te schrijven. Ik heb er ondertussen 1 terug gekregen maar die is erg kort. Nu zou ik zelf ook niet zomaar een a-4tje vol kunnen schrijven over waarom iemand geschikt is voor adoptie. Ik vraag me dus af of het echt nodig is om zoveel erin te zetten. Kan iemand aangeven wat er allemaal in zo'n brief kan staan. Of zijn er voorbeeld brieven ergens op internet te lezen? Of zou iemand me een voorbeeld toe kunnen sturen??

• Hermine

Hoi AG,

Wij hebben aan onze vrienden een mail gestuurd met richtlijnen. Daar stond in: Hoe heb je mij leren kennen. Hoe omschrijf je mij als persoon. Wat doen wij samen. Waarom denk je dat ik een goede ouder zou zijn. Wat doe ik in mij vrije tijd en voor werk. Waarom is onze vriendschap belangrijk.

Een stukje over de persoon die de brief schrijft. En of je ook wel eens met hun kinderen speelt en hoe die kinderen op jouw reageren. Wat vind je leuk om te doen met hun kinderen.

Ik zal morgen eens kijken of ik er een kan doorsturen naar je.

Groetjes Hermine

• A G

Hoi Hermine,

bedankt voor je reactie!

Dit geeft al een beter beeld van wat er in kan komen te staan. De vragen in de brief die in de brief van de vergunninghouder waren vooral of je actief bent in het verenigingsleven en onze verdiensten. nu zijn we niet actief in het verenigingsleven en ja wat zijn onze verdiensten???

Ik heb nu in ieder geval zelf al iets meer idee van wat er in zou kunnen staan dus kan het dan ook waarschijnlijk iets beter vertellen.

In ieder geval al heel erg bedankt, mocht je nog een voorbeeld op zou kunnen sturen zou helemaal geweldig zijn. Maar voor nu is het me in ieder geval al een stuk duidelijker.

• Paulina C.

Ik weet niet of je al kinderen hebt, maar in dat geval vragen ze ook referentiebrieven van de leerkrachten. Daarin kan dan bijvoorbeeld staan dat jullie actief zijn op school en in de klas, hoe de kinderen het doen op school, dat jullie erg betrokken zijn bij hun ontwikkeling op school, dat soort dingen.

Groeten,

Paulina

• A G

Hoi Paulina,

we hebben idd al een dochter. Maar omdat ze nog niet op school zit is dat nog niet van toepassing. Wel heb ik bij het kdv gevraagt maar die mogen niet persoonlijk ondertekenen (alleen namens de groep en dus zonder handtekening). Dus daar heb ik helaas niets aan. Misschien dat het wel lukt als ik het hogerop in de organisatie vraag maar ondertussen heb ik al andere mensen gevraagt. Dus in principe is dat dan niet nodig.

• Daan

hoi,

Mocht je nog een voorbeeldbrief willen hebben, mail mij dan even een priveberichtje dan stuur ik je een voorbeeld toe van 1 van onze brieven. succes met het verzamelen van je documenten.

Groetjes Daan

• Hermine

Hoi Ag , helaas lukt het me niet om de brief door te sturen. Ik heb ze niet meer op de computer. Hopelijk kriig je een ander voorbeeld. Succes!

• A G

Hoi Daan en Hermine,

Ik heb ondertussen met een beetje googelen toch wat voorbeelden kunnen vinden. Dus het moet nu vast wel gaan lukken. Toch heel erg bedankt dat jullie wilden helpen!

• Daan

hoi,

goed om te horen dat het gelukt is. Succes verder en mocht je nog iets willen weten dat weet je me te vinden!

Daan

• A G

Hoi Daan,

Bedankt voor je aanbod.

Omdat het de 2de procedure is denk ik dat de rest wel gaat lukken, de rest van de documenten zijn hetzelfde als de vorige keer en de meeste zijn al klaar. Maar toch bedankt!