de Raad van kinderbescherming

• Marièlle67

Wel of niet land op laten nemen kan ook afhangen van voor welk land je wil gaan. Wij hadden destijds eerst Slowakije in ons hoofd en voor dat land gold toen dat dat met name in het gezinsrapport vermeld moest staan. Uiteindelijk werd het overigens een heeeeeeeeel ander land en werd het rapport aangepast maar goed, het kan dus zijn dat je het land wel moeten laten vermelden soms….kwestie van goed oriënteren en voorbereiden voor het definitieve rapport wordt opgesteld.

Veel plezier met de gesprekken. Wij hadden het luk twee heel prettige raadsmedewerksters te treffen, hopelijk hebben jullie dat ook en net zulke fijne gesprekken als wij hadden :-)

• Edith4

Wij (juli 2012) hadden een zeer vriendelijke enthousiaste raadsmedewerkster die de gesprekken met adoptieouders de ‘krenten in de pap’ van haar toch al mooie baan vond. We hadden direct een klik, hebben drie uur non-stop gepraat en ze verwoorde in het gezinsrapport precies hoe wij het voelden. Grappig genoeg duurde het gesprek langer dan verwacht en stond ik ondertussen in de pannen te roeren en liepen de andere kinderen om ons heen. Toen we aanboden of ze een hapje mee wilde eten, vond ze dat prima :-) Zo kon ze ons mooi observeren.

We zijn eerlijk geweest en voelden ons helemaal op ons gemak bij haar.

Zo kan het dus ook:-)

Edith

• pepe

Hoi Edith….

ben erg benieuwd hoe het ondertussen is bij jullie!

gr. pepe

• Edith4

We hebben inmiddels een voorstel van een prachtige zoon uit China :-)

We hopen op een snelle LOA!

Groetjes,

Edith

• pepe

Gefeliciteerd

maar in dat geval heb ik het vast ook al via een andere route gedaan ;-)

We duimen iig voor een snelle LOA,

• Edith4

?? Kennen wij elkaar?

• pepe

ehhhh…

ik denk het wel,

ik kan me natuurlijk vergissen ;-)

• Edith4

Heb geen idee, ik zit niet op maillijsten o.i.d. dus zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar evengoed dank voor de felicitaties!

Groetjes,

Edith

• r.bakker

En hebben jullie de gesprekken inmiddels al gehad? Of is de datum bekend?

Wij hebben sinds april onze bt. We hebben gekozen in juni voor stichting Afrika.

Opdracht gegeven aan de ministrie om onze rapport door te sturen. Hierna een brief ontvangen dat het ontvangen was en dat het 10 maanden duurt voordat we de intake hebben.

Deze keus hebben we gemaakt door naar de lezingen te gaan of naar de stichtingdag.

Veel succes met de keuze.