FAS mbt Bulgarije niet tot nauwelijks.
Mijn bescheiden mening is, dat FASD in alle landen voorkomt. In sommigen meer (bekend) dan anderen.
FASD is een aangeboren hersenafwijking, die het moeilijk maakt voor de kinderen om mee te komen, en voor de ouders en omgeving om te begrijpen, omdat het zo bijzonder moeilijk is.
Lees je zeer goed in, voordat je FASD wel in je rapport laat opnemen. Denk er zeker niet te licht over, informeer op de diverse fora. Er zijn voldoende ouders met een FASD kindje, die je daarover kunnen informeren!
Een beperkte SN is een omschrijving vanuit de Raad waar vergunninghouders maar moeilijk wat mee kunnen volgens mij. Jaren geleden stond dat voor een of meerder missende vingers/tenen, een schisis die enkel een gespleten lip was, moedervlekken in het gezicht, een hartruisje waar waarschijnlijk geen operatie voor nodig zou zijn. Allemaal niet meer aan de orde, die kinderen vallen vandaag de dag meestal onder ‘gezond’. Om in aanmerking te komen voor het volgen van een SN procedure moet je tegenwoordig een behoorlijk uitgebreide lijst hebben van punten die je denkt aan te kunnen.
Groet,
Anja
Schisis valt bij alle vergunninghouders nog onder SN, maar een schisis waarbij alleen de lip open was en wat is geopereerd valt er bij geen enkele vergunninghouder meer onder. Kinderen die als SN enkel een vinger/teen missen of te veel hebben, worden vrijwel nooit meer voorgesteld - wel als het onderdeel is van een gecombineerde SN en die is dan meteen ook vaak weer veel complexer.
Beperkte SN suggereert dat ouders kunnen kiezen voor een SN procedure - in de praktijk blijkt bijna altijd dat vergunninghouders daar niet op kunnen bemiddelen. Het lijkt mij dat de Raad die term ook gewoon niet meer moet gebruiken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?