ouders gezocht

• bregtje6

Ik las dit net op de site van Wereldkinderen. Kinderen wachten op ouders. Hopelijk lukt dit.

Bregtje

20-09-2012 - Wachtlijst open voor diverse landen

Wij zoeken dringend aspirant adoptieouders voor de volgende landen:

China

Staat u open voor een kind met special needs dan kunt u de procedure starten.

Kenia

De wachtlijst is open. U kunt een procedure starten.

Colombia

In dit land is behoefte aan aanvragen waarin het volgende acceptabel is: achterstand in de ontwikkeling door verwaarlozing en diverse lichamelijke, medische achtergronden.

Marokko

De wachtlijst is open. U kunt een procedure starten.

Zuid-Afrika

We zoeken per direct ouders voor oudere kinderen (24-72 maanden) uit Zuid-Afrika met HIV. Vooral kinderen tot 72 maanden moeten welkom zijn. Voor kinderen in de leeftijd van 0 tot 24 maanden en in iets mindere mate tot 48 maanden zijn veel aanvragen binnengekomen. Deze aanvragen blijven van harte welkom, maar zullen een wat langere wachttijd hebben dan de aanvragen voor kinderen van 4 en 5 jaar oud. Kinderen uit Zuid-Afrika zijn vaak prematuur geboren en een laag geboortegewicht

Uiteraard dient u aan de voorwaarden van de landen te voldoen om een procedure op te kunnen starten. Zie de landeninformatie.

• BG

Ouders gezocht dat is duidelijk. Dit signaal zag ik ook in het blad van K&T. Niet voor de jonge gezonde kindjes (maar das natuurlijk al lang bekend) maar voor oudere kinderen met een special need. Ik hoop van harte dat er ouders gevonden worden voor deze kinderen die echt gebaat zijn bij adoptie.

• Elfje

BG, volgens mij heeft K&T nog voor geen enkel land een tekort aan aspirant adoptieouders.

• BG

In het blad dacht ik wat anders te lezen

• Anja1

Onlangs had K&T een oproep op hun site staan voor ouders van SN kinderen. En dat is overigens ook niet voor het eerst. Ook K&T heeft kennelijk moeite om kinderen met SN geplaatst te krijgen.

Groetjes,

Anja

• Elfje

Klopt, ook K&T plaatst zo nu en dan oproepjes op hun site waarin ouders voor SN kindjes gezocht worden. Na die oproepjes worden gelukkig meestal ook wel ouders gevonden, vertelden ze mij onlangs. Wat wel in de infokrant heeft gestaan is dat de bureaukosten verhoogd zijn van € 4.077,- naar € 6.000,- (ook voor lopende procedures) doordat er minder kinderen geadopteerd worden.

• t@sje

Maar dat is toch iets heel anders dan al of niet een tekort hebben aan aspirant adoptieouders? Onze prcedure liep via WK, dus ik ken kind en toekomst niet, maar ik kan me voorstellen dat ook zij een tekort hebben aan aspirant adoptieouders voor bepaalde kindjes. En dan denk ik met name aan oudere kindjes en kinderen met een zware SN…

Omdat er nog steeds een grote groep aspirant adoptieouders is die toch het liefst een jong en gezond kindje adopteert zal er voor die kinderen inderdaad geen tekort aan adoptieouders zijn. Bij geen enkele vergunninghouder denk ik..

• Elfje

Op de website en in de infokrant wordt duidelijk vermeld dat de terugloop van het aantal adopties de reden is dat K&T de bureaukosten verhoogt.

En ook bij K&T is het voor geen enkel land mogelijk om een jong kind zonder SN te adopteren. Als dat je wens is, kun je niet eens inschrijven. Ja, misschien voor China, maar dan is de wachttijd 70 maanden.

• Koekiemonster30

We moeten nog even geduld hebben maar mijn man en ik willen graag een sibling adopteren van 0 tot 6 jaar met eventueel een special need.

Onze kunde ligt vooral bij een sociaal emotionele sn.( wat klinkt dat gek,… kunde, maar gezien onze opleiding en achtergrond) Ik heb begrepen dat er vooral bij colombia hier sprake bij is. Ook staan wij open voor een eventuele lichamelijke sn.

Jammer genoeg moeten we natuurlijk nog wel de raadsgesprekken afwachten, ook al hebben we het gevoel dat dat wel goed komt ; )

Als ik dan die oproepen lees wil ik wel schreeuwen,…. maar wij willen zo graag!!!!

Ach geduld is een schone zaak!!!!

Die we na 8,5 jaar nog steeds niet geheel onder de knie hebben ; )

liefs

koekie

• Elfje

@ Koekie, weten jullie al wanneer jullie de raadsgesprekken hebben? Succes nog met wachten!