Dag (as) adoptieouders,
Ik wil jullie toch even een hart onder de riem steken…….
Wij waren aangemeld als adoptieouder bij Wereldkinderen en stonden op de wachtlijst voor een sibling. (adoptie gestart eind dec 2005)
Ook hadden wij aangegeven open te staan voor kinderen tot 6/7 jaar en special-need kinderen.
Je denkt dan dat jonge kinderen niet meer bij jou worden voorgesteld omdat daar al “genoeg” ouders voor zijn.
Ook dachten wij dat we kinderen zouden krijgen met extra begeleiding op medisch gebied.
En we dachten (waarschijnlijk net als jullie :-)) dat de telefoon nooooit zou gaan.
Tot…maandagochtend 11 uur, 16 augustus 2010……hét voorstel!
Een tweeling, twee jongens, één jaar oud, en gezond (op een pufje na :-)).
Kortom: Ik ben ervan overtuigd dat iedereen een kindje/kindjes krijgt wat bij hen past.
Denk eerst samen goed na wat jullie aan denken te kunnen….waar je samen écht achter kan staan.
Probeer het dan los te laten (lukt je natuurlijk niet ) er zijn hierna nog zoveel mensen die zich over jullie dossier buigen en aan het matchen gaan.
Zelf heb je het dan niet meer in de hand…
Het is geen toeval als je wordt gebeld met een voorstel….het is jullie kind/zijn jullie kinderen waar heel ver weg een match is gemaakt.
Wij hoorden achteraf dat er iemand in Colombia ons dossier had gezien en had gebeden of wij de ouders mochten worden van de jongens…..ze vertelde toen wij maanden later in Colombia waren dat haar gebed was verhoord. Heel bijzonder!
Tenslotte wens ik iedereen heel veel sterkte toe tijdens het lange wachten!
Op een dag wordt jullie wachten beloond!
Groetjes, Hanneke
Trotse moeder van een adoptietweeling (nu 3 jaar) en een pleegdochter (5 jaar)
Website met adoptieverhaal: www.freewebs.com/willemenhanneke
(eerst even inloggen dan geef ik je toestemming!)