http://www.wereldkinderen.nl/pageid=95/articleid=828/Herhaalde_oproep_Ouders_gezocht_voor_jongetje_uit_China.html
Zou het niet komen doordat er steeds minder mensen willen/kunnen adopteren? Het aantal aanstaande adoptieouders loopt heel snel terug. Ik denk dat er best veel mensen kiezen voor een (zware) SN. Er zijn nu - in sommige gevallen- vaak meer kinderen dan ouders. En dan heb je natuurlijk ook nog te maken dat niet iedereen aan de eisen van het land/vergunninghouder/NL voldoet.
Hallo Lesley,
Wat mij betreft is dit een vrij lichte SN hoor…
Wij zitten simpelweg bij een andere vergunninghouder met al een flink bedrag betaalt.
Als je dan een bescheiden inkomen hebt en elke cent apart moet leggen om die giga-bedragen te kunnen betalen, dan is overstappen jammer genoeg geen optie.
Als overstappen wat minder duur (en daarmee wat simpeler) zou zijn, dan had ik bij de vorige oproep al lang gebeld voor dit ventje…
Hopelijk vind hij snel ouders.
Ik blijf het bizar vinden dat overstappen zo duur moet zijn.
Je moet gewoon exact dezelfde papieren weer verzamelen, volgens mij zou er met China best te bespreken zijn dat je dossier op de stapel van een andere VGH met komen te liggen en dan is dat alvast opgelost, het ligt echt aan nederland dat je weer helemaal overnieuw moet beginnen denk ik….
En verder, sorry hoor maar stel: je staat bij K&T ingeschreven en je gaat naar WK dan zou ik het heel normaal vinden dat in zo'n geval, waarbij het belang van het kind voorop zou horen te staan….K&T zou zeggen: OK we hevelen jullie even over naar WK, hier is je x-duizend euro terug want wij bemiddelen nu niet voor jou, betaal dat maar aan WK want op deze manier is er voor het kind een toekomst. Maar nee hoor…..zo gaat het helaas niet, jammer. Waaruit maar blijt dat een VGH wel degelijk op geld uit is…..
Moet ik er wel bij zeggen dat wij niet ingeschreven staan voor China.
Maar dan nog hoor…
Die overstapkosten zijn voor dit jongetje inderdaad niet “in het belang van het kind”.
Maar goed… dat is ook hoe eea geregeld is: omdat vergunninghouders zichzelf moeten bedruipen, omdat alles gerekend wordt, omdat…. zijn de kosten heel hoog en is er weinig soepelheid en dat werkt noch in het belang van de aspirant-adoptief ouders, noch in het belang van het kind.
Heel jammer.
En dus wacht dit ventje nog steeds op ouders.
Hoi,
Er zullen inderdaad mensen zijn die niet voldoen aan de criteria. En het is inderdaad te gek voor woorden dat overstappen tussen nederlandse vergunninghouders als het gaat om hetzelfde land, niet veel makkelijker kan - in het belang van het kind waarvoor de ene vergunninghouder kennelijk geen ouders kan vinden en de andere wel.
Maar dan nog: er zijn zoveel mensen die willen adopteren, mensen die zuchten dat ze al jaren en jaren wachten, dat zijn toch vaak niet de mensen die wachten op deze kinderen. Zo is het ook.
Groetjes,
Anja
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?