ouders gezocht voor jongen uit china

• kiki1

Ik kan me nog herinneren dat wij enkele jaren geleden bij de wachtende ouders behoorden. En wat ik toen zelf lastig vond was dat veel SN's toch onbekend waren. Zeker van de SF lijst. Ik nam de lijst regelmatig met mijn man door, maar door onwetendheid had hij vaak iets van: “wat is dat dan precies. Ik weet het niet hoor”. Ik vond dat dan jammer, maar ja, je moet er natuurlijk allebei achter staan.

Toch een aantal keren geschreven en inmiddels zijn we ook ouders geworden. Ik ben ook 1,5 jaar geleden naar meerdere bijeenkomsten van de adoptiestichting gegaan over SN's in het algemeen en een keer over hepatitis en HIV. Bij de SN bijeenkomst heb ik met name informatie gekregen over kinderen met een schisis, een een prematuur geboren kind. De bijeenkomst over HIV was heel erg mooi met veel informatie. Dat zouden ze bij meerdere SN's moeten organiseren!

Natuurlijk pluis je op het internet om informatie te krijgen, maar ik vond het gewoon best moeilijk om een beeld te kunnen vormen van veel SN's. Ik hoop dat de VIA daar inmiddels wat meer aandacht aan schenkt. En tja… als je dan uiteindelijk je kindje in je armen sluit, gaat er op zo'n moment van alles door je heen, behalve zijn/haar SN (althans bij ons ging het zo). Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat je voor 100 procent achter je adoptie met SN moet staan en dat dat misschien bij sommige SN lastiger is omdat het wat moeilijker is om informatie te krijgen. Ook de Stichting kan daar wellicht een wat grotere rol in spelen. Want de informatie die wij wel eens kregen na een telefoontje was erg minimalistisch.

Maar uiteindelijk ligt natuurlijk de verantwoordelijkheid bij de aspirantouders, dat snap ik ook wel.

Hoe dan ook, ik hoop dat er snel ouders gevonden worden voor het jongetje, dat moet toch mogelijk zijn!?!

Groeten Kiki

• zazetje

bij ons is dit mannetej van harte welkom, maar helaas ontbreekt ons het smak geld wat een adoptie kost…….

• pepe

In sommige situaties kan een vergunninghouder een ouderpaar aan China voorleggen dat niet aan de volledige eisen voldoet maar wel open staat voor een kindje wat moeilijk bemiddelbaar is.

In Amerika wordt dit volop gedaan, er worden dan “waivers” toegekend voor niet voldoende bezit, een medische achtergrond die al onder controle is maar nog wel uitsluitsel geeft, onvoldoende lang getrouwd, te oud, onvoldoende opleiding…. de enige die ik nog nooit gehoord heb is een waiver voor te jonge ouders (geen idee waarom)

Ik weet niet of Nederlandse VGH dit ook doen maar het heeft altijd zin om dat wel na te vragen. Voor China kan er soms best veel om een kindje alsnog ouders te kunnen bieden.

• Enjoy

Pfff dit kindje heeft waarschijnlijk 20 maanden bij zijn ouders gewoond…… wat een verdriet……

• Ing2

Jammer dat er nog steeds geen ouders zijn gevonden.

Wij voldoen helaas niet aan de eisen van China. Dus wij mogen niet uit China adopteren.

Hoop dat er snel ouders worden gevonden voor dit mannetje

• Melle

Voor ons is een 3e adoptie niet meer weggelegd financiël gezien. Daarnaast ook voldoen wij niet meer aan de eisen die China stelt. Daarom hoop ik dat dit jongetje de zorg aandacht en liefde kan krijgen bij liefde volle ouders.

• Elfje

Ook wij voldeden / voldoen niet aan de eisen voor China. Hopelijk zijn er inmiddels lieve ouders voor hem gevonden!

• mauritss

zonde dat geld de boosdoener is…….. Logisch dat er allerlei eisen zijn voor adoptie ouders…. om zo het kindje het beste gezin te geven. Maar zelf lopen we er ook mee dat we nog graag een derde kindje willen hebben….. maar dan moet je zoveel laten ook voor de 2 andere die nu bij een een thuis gevonden hebben en dat is het ook niet waard. Erg jammer dat het van zoiets kouds als geld afhankelijk is