vraag

• BG

Voor ouders die kinderen met een sn willen adopteren is er de special needs adoptielist. Zeer informatief.

• Hermine

Of via prive berichten. Heb destijds juist altijd veel gehad aan dit forum en nooit negativiteit .

• kiki1

MIjn mening is dat je het beste persoonlijke ervaringsverhalen kunt horen/lezen. Inderdaad, contact zoeken via dit forum of op een andere manier (huisarts, yahoolist, weblogs). Met de verschillende ins en outs. Ik ben zelf een beetje tegen (vaak Amerikaanse) weblogs waar allerlei foto's met schattige kinderen staan beschreven met hun SN. Maar sommige mensen vinden dit juist wel prettig om er een ‘echt beeld’ bij te krijgen. Ik vond het zelf een valkuil om bij een heel schattige foto te denken“oooh, zo'n schatje wil ik ook. Welke SN heeft dit kindje?”

Ik ben veel op bezoek geweest bij mensen (nou ja veel, 2x, niet eens zo veel) en naar voorlichtingen van de AdoptieStichting geweest. En voor mij persoonlijk was dat nog te weinig om van veel SN's een goed beeld te krijgen. De mensen bij wie ik op bezoek ben geweest, waren geregeld via mijn huisarts. Ik vond dat erg fijn, en ook erg spannend om zomaar mensen op te bellen met de vraag om langs te komen. Maar mijn man en ik waren erg welkom. Al met al vond ik het asprirant ouders best moeilijk om aan te geven voor welke SN's ik (en mijn man) allemaal open stonden. Het lijstje van ons was niet meer dan 6 dingen, en dat was destijds nog ruim voldoende.

Ik heb het al eerder geschreven, als aspirant ouders moet je enorm veel keuzes maken en het is best moeilijk om van alle SNs een beeld te vormen. En dan heb je ook nog heel veel landen, met heel veel (soms niet al te plezierige, maar wellicht wel nuttige?) informatie (inderdaad hier op het forum) en al hun eisen. Lastig hoor.

Oja voor mensen die het gesprek met de raad nog krijgen. Wij hebben ook veel informatie gekregen via onze medewerker van de Raad. Hoe we meer te weten konden komen over de Sn's, hoe we ons daarop kunnen voorbereiden. Wij hadden een goed, tweezijdig, persoonlijk gesprek. Maar ja, of dat bij alle raadmedewerkers mogelijk is weet ik niet…

Succes.

• Anja1

Hoi Sabine,

Stel rustig je vragen over SN. Maar beter nog: schrijf je in op de yahoolijst voor SN adoptie, daar zul je op al je vragen antwoord krijgen. Jij schrijft ‘al zouden we het willen’ - er zijn nog heel veel mensen die dat echt willen: jong en gezond. En daarvoor allerlei wegen bewandelen en heel veel recht praten wat absoluut krom is.

Jouw oorspronkelijke vraag ging niet over SN en gradaties erin - ik denk niet dat je dan kunt verwachten dat de topic daarover gaat…. Jouw vraag was waarom de discussies ontstaan en daar wordt antwoord op gegeven. Door verschillende mensen. O.a. door mensen die van mening zijn dat NSN adoptie eigenlijk hetzelfde is als SN. En dan heb je de afgelopen jaren toch echt met een behoorlijk bord voor je hoofd gelopen (algemeen gesproken).

Wat wil je weten over welke SN?

Groetjes,

Anja

• Anja1

O ja? Sinds wanneer krijg je een ‘bak negativiteit over je heen’ als je vragen stelt over SN? Wijs mij die topic even aan dan?

• BG

Prima mr graag. Laat de inhoudelijke vragen over de adoptie van oudere kinderen met een sn maar komen. Ik ontvang daar overigens regelmatig wel pb's over. Ook op deze lijst veel mensen die in de inhoud geinteresserd zijn en een antwoord met inhoud willen (dat ik graag geef)

• Monique

Wij hebben voor beiden kinderen 5 jaar gewacht, dus vroeger was het wachten ook lang. In totaal 10 jaar bezig !!

Wat ik niet begrijp is dat mensen stoppen met de procedure of niet aan de adoptie beginnen voor de kosten.

Je weet adoptie duurt lang, dus sparen, sparen, sparen ….en niets anders doen. Als je echt wilt en heel veel heel lang wilt wachten wat emotioneel echt geen makkelijke weg is en je dit echt wilt. Dan lukt het je als aspirant adoptieouder echt wel om een ouder te worden van een prachtige kindje. (en nee wij hebben ook geen vetpot salaris)

Wat ik wil zeggen als droom is ouders te worden, ga je daar voor 200% voor en als je alles doen om deze droom te verwezelijke.

• Anneke72

afstand doen van een kind voor de geboorte kan niet.

dit is al vele keren op dit forum aangegeven.

afstand doen van de ouderschapsrechten kan een aantal dagen na de geboorte op z'n vroegst. het verschilt per staat (ik heb het hier over de VS) na hoeveel dagen dit kan.

NOOIT voor de geboorte.

Graag geen onjuiste info meer verstrekken wat dit betreft.

• sabine12

Ik Heb deze vraag aangegrepen om te kijken of ik verder wil met dit forum …

Mede door jullie tips ga ik mij meer verdiepen in meer specifieke fora,ik denk dan idd aan een yahoo lijst.

Momenteel vind ik dat iedere vraag hier te vaak ontaard in een welles nietes verhaal en totaal afdrijft van het oorspronkelijke onderwerp.

Ik ben op zoek naar mensen die met een positieve inslag de zowel leuke als minder leuke kanten willen delen van (SN) adoptie.

Helaas denk ik nu ik nog veel meer voorgaande topics heb gelezen dat dit adoptieforum mij daar niet bij gaat helpen.

Ik wil iedereen heel veel geluk wensen met de kinderen die al thuis zijn of de kinderen die nog gaan komen …

• Anja1

Formeel niet. Informeel wel. Het is maar wat je wilt hanteren.