Portugal

• K

Hoi toekomstige moeder,

Dit is zonder reis en verblijf kosten .Die staan ook niet in de opsomming van de NAS vermeld. Waar de kosten wel voor zijn staat ook redelijk goed uitgewerkt.

Het is erg veel geld, maar ik geloof echt niet dat het zo buitensporig is in vergelijking met andere landen/vergunninghouders.

Natuurlijk zullen er soms mensen van de NAS naar Portugal reizen, en dat ze dat niet uit eigen zak betalen lijkt me niet meer dan normaal. Maar “snoepreisjes” gaat denk ik wel een beetje ver!

groeten K

• toekomstigemoeder

Snoepreisjes klinkt flauw, maar ik zou de bonnetjes als betaler eigenlijk wel eens willen zien. Natuurlijk moeten ze af en toe eens die kant op, maar niet in een luxe hotel en met dure etentjes als 't aan mij ligt. En ik zou ergens wel graag willen weten of ik dat niet gedwongen sponsor.

Het hele geld gebeuren rondom adoptie klopt zo niet voor mijn gevoel. Wij zijn het allemaal maar normaal gaan vinden lijkt het. Maar zolang er geen kritische vragen komen van adoptie ouders kunnen vergunninghouders waar wij nou eenmaal van afhankelijk zijn gewoon hun gang gaan.

• Sander

“Maar zolang er geen kritische vragen komen van adoptie ouders kunnen vergunninghouders waar wij nou eenmaal van afhankelijk zijn gewoon hun gang gaan.”

Persoonlijk denk ik dat er ook nog wel een paar overheidsorganen zijn die zich met je financiële verslaglegging bemoeien, als je een stichting zonder winstoogmerk wilt zijn die bemiddelt in interlandelijke adoptie, maar het staat je natuurlijk vrij om je vragen aan de NAS te stellen, toch? Heb je dit al geprobeerd?

• toekomstigemoeder

Nee, nog niet. Maar dat gaan wij wel doen. En ik hoop dat wij hier niet alleen in staan.